Forum > Färdiga produktioner
Roboseal feat Åsa - Feel The Energy
freddy:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.04.2008, 21:02:09 ---soundborn har gjort en bra mix tycker jag!
Däremot tycker jag melodin och drivet haltar lite i låten, likaså uttrycket från sången. kanske beror på att nivåerna är så olika? tokkomprimering vore kanske en metod, passande i genren också.
Det når inte fram här riktigt. Tror att en mer rak melodi kunde lyfta?
Riktigt bra sånginsats Åsa, men i mina öron ställer melodin till det lite...
/surgubbe
--- Slut citat ---
Jag håller inte riktigt med dig där måste jag säga. Jag tycker att sångmelodin ger tillfälle för mer uttryck och känsla än vad jag är normalt van att höra inom denna genre. Det blir lite mer personligt, lite mer intressant. Det fina med Åsas sång i denna låt är att den inte är exakt som alla random brudar som sjunger i denna genre, det finns lite känsla och hjärta i det hela. Lite personlighet och dynamik. Antagligen mestadels tack vara Åsas fina röst men även tack vara melodin i mitt tyckte.
rock on? :D
Åsa:
--- Citat från: freddy skrivet 16.04.2008, 15:12:08 ---
--- Citat från: Roboseal skrivet 09.04.2008, 19:11:59 ---Lägger upp en länk till en remix som soundborn på studioforumet har gjort, det är lite skillnad på att producera och producera märker man , men skam den som ger sig :p
http://www.uppladdat.se/roboseal/songs/RobosealFeatAsaFeeltheenergy(Soundbornproducing).mp3
--- Slut citat ---
Nu har jag lyssnat på denna nya version ett tag. Måste säga att det är det bästa inom denna stil på KR, utan konkurrens faktiskt. Riktigt grym låt, den har växt ofantligt för mig. Sen är det ju Åsa vi snackar om här. Allt hon sjunger på bli bra och nu i den nya mixen så kommer hon till sin rätt totalt. Vilket lyft! Ta till er ordentligt av mina komplimanger här nu, för det tar emot att jag verkligen gillar denna låt... Jag är ju rocker i själen :D Men bra musik är bra musik!
--- Slut citat ---
hå hå håååååå :wub: vad ska man säga......... -Robert, vi har fått en rocker att gilla sån här musik :D Tack snälla snälla för fina ord om sången, jäklar va glad jag blev!
Marruschkka:
Den här andra verren är ju kanoners, och jag som inte heller är nån fan av denna musikgenre-men allting sitter ju som en smeck, och du Åsa-där satt den, här kommer din pipa fram ordentligt :P
/Marr
Roboseal:
--- Citat från: Åsa skrivet 16.04.2008, 17:42:55 ---
--- Citat från: freddy skrivet 16.04.2008, 15:12:08 ---
--- Citat från: Roboseal skrivet 09.04.2008, 19:11:59 ---Lägger upp en länk till en remix som soundborn på studioforumet har gjort, det är lite skillnad på att producera och producera märker man , men skam den som ger sig :p
http://www.uppladdat.se/roboseal/songs/RobosealFeatAsaFeeltheenergy(Soundbornproducing).mp3
--- Slut citat ---
Nu har jag lyssnat på denna nya version ett tag. Måste säga att det är det bästa inom denna stil på KR, utan konkurrens faktiskt. Riktigt grym låt, den har växt ofantligt för mig. Sen är det ju Åsa vi snackar om här. Allt hon sjunger på bli bra och nu i den nya mixen så kommer hon till sin rätt totalt. Vilket lyft! Ta till er ordentligt av mina komplimanger här nu, för det tar emot att jag verkligen gillar denna låt... Jag är ju rocker i själen :D Men bra musik är bra musik!
--- Slut citat ---
hå hå håååååå :wub: vad ska man säga......... -Robert, vi har fått en rocker att gilla sån här musik :D Tack snälla snälla för fina ord om sången, jäklar va glad jag blev!
--- Slut citat ---
Det var roligt att höra! Vi får självklart ge soundborn credit för hans remix, så vi är tre st som tar emot komplimangerna.
Dividend:
Soundborn ja.... Gillar detta mer än vanligt. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida