Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I've got you

<< < (3/5) > >>

SYNTH:
Lite rockarbillie i börjarn en riktigt bra låt sen har du en förbaskat bra sångröst med! B)
Jag gillar den kommer att sparas.  :)

max:
Bra låt igen!
Kan nog hålla med om att trummorna funkar som de är. Vilket trumprogram använder du förresten? Låter väldigt bra!
Kanske kunde elguran panoreras lite i refrängen? Tycker den stör en aning som den är nu, men det är pettitesser :)
Bra arrat tycker jag. Skön basgång i refrängen!

Rattlesnake:
Det första som slår en är den höga nivån på prod här, det här låter så nära färdig skiva man kan komma.

Det skulle ha varit oerhört intressant att läsa en spår-för-spåranalys av detta, för att få reda på hur du jobbar, och med vilka verktyg såklart.  :)

Inspelning och mix är liksom i toppklass, kan inte komma på något som kunde göras bättre. Framförandet är också riktigt bra, fast här är det ett par grejer som går att förbättra.

Sången är bäst i början på verserna, sedan hörs det att detta inte kommer från US eller UK. Inte taskig svengelska direkt, men det blir för neutralt, skulle vilja ha lite amerikansk accent på denna.

Låten känns kort, när telefonrösten kommer in tror man att det skall skall bli solo följd att en refrängrepris, och ... så tar det bara slut.  :huh: (Betraktar man låten som en singel blir det lite knepigt, men som albumspår är ett sådant tilltag inte fel, det ger bra variation.)

Yllet:
Ok rattle, jag skulle faktiskt kunna skriva ihop en spår för spår-analys av låten, men det kommer ta ganska mycket tid. Men jag ska göra mitt bästa, det är ju trots allt ganska kul. Ibland vet man ju själv inte vad man håller på med :)

Lägger upp den här på sidan sen.

djonas stort tack

SYNTH Låten är ju inte helt klar, men spara den du så får du hålla utkik efter ny version. Roligt att du gillar min sångröst  :wub:

max Använder lite olika pluggar beroende på låt, men i denna är det addictive drums som jag skruvat lite på.

mvh Jon

mvh Jon

Rattlesnake:

--- Citat från: Yllet skrivet 30.03.2008, 18:30:29 ---Ok rattle, jag skulle faktiskt kunna skriva ihop en spår för spår-analys av låten, men det kommer ta ganska mycket tid. Men jag ska göra mitt bästa, det är ju trots allt ganska kul. Ibland vet man ju själv inte vad man håller på med :)

Lägger upp den här på sidan sen.

--- Slut citat ---

Ja, gör absolut det!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion