Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake/Marruschkka - a day in the past
jay thomas:
Snablar vad jag gillar denna låt! :)
Ser verkligen fram emot den nämnda uppdaterade versionen!
Ser massor av barndomsminnen från 60talet framför framför mig. Spårvagnar i Stockholm, plommonstopar, alla bygggropar mitt i stan osv... B)
Rattlesnake:
Ny version upplagd! Hoppas vi har gjort låten bättre nu, efter era synpunkter. :)
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 18.03.2008, 13:46:07 ---Varför är virveln i rummet bredvid? Var det så på 60-talet? kanske den då borde vara ännu längre åt sidan, eller så i mitten på riktigt.
--- Slut citat ---
Tanken var att trumsetet skall befinna sig på en scen, jazztrio 60-tal. Trummorna åt höger men rumsklangen åt vänster. Har nu dragit ihop stereobredden för att få mer definierat set.
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 18.03.2008, 13:46:07 ---
Jag kan lägga kazoo-solo :)
--- Slut citat ---
Mja... <_< Fast å andra sidan, både Kinks, Beatles och Jimi Hendrix har använt kazoo eller kam på plattor. :rolleyes:
--- Citat från: Yllet skrivet 18.03.2008, 15:57:16 ---Låter bra överlag tycker jag. Dock lite pappig virvel, den får gärna vara varmare o ch ha mer botten. Annars bra balans i mix och framförande. Speciellt engelskt uttal på sång, svengelska utan att det blir jobbigt för en gångs skull.
/Jon
--- Slut citat ---
Bytt ut Supraphonicvirveln mot en Ludwig Black Beauty. Bättre så? :) Tack för bra feed.
--- Citat från: jay thomas skrivet 18.03.2008, 16:14:46 ---Ser massor av barndomsminnen från 60talet framför framför mig. Spårvagnar i Stockholm, plommonstopar, alla bygggropar mitt i stan osv... B)
--- Slut citat ---
Coolt! Önskar ibland att jag hade fått vara med lite mer då, än bara som småglin.
Åsa:
Bra, bra! Skön låt och bra sjunget!
Memphis:
Håller med Åsa! Väldigt skön och bra låt. Ger mig minnen från ljuva 60 talet...
nej just det... jag är ju född på 80-talet.. :P
Det är väl bara stråkarna jag inte tycker om vidare mycket, passade inte in i ljudbilden. :mellow:
Kanon annars! ;)
/Memphis
91:an:
Bra låt med mycket bra sång. Försöker hitta något att hjälpa till att ge tips om förbättring, vilket inte är så lätt i detta fall. Kompinstrumenten konkurrerar med sången möjligen. Beror kanske på att alla spelar samtidigt som sången. Jag skulle istället prova att låta en del instrument få turas om med sången att ta plats.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida