Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake/Marruschkka - a day in the past
equality:
Snyggt som fasen. Harmonier som överaskar och får mig att tänka på nånting way back men kan inte komma på vad, Jimmy Web och McArthur Park eller kanske Jefferson Airplane? Låter mer brittiskt än amerikanskt. Konstfullt och smakfullt arrat. Rummet låter stort men enhetligt. Skall nog vara stort med tanke på orkestern. Blir glad och lite nostalgisk när jag hör detta.
Yllet:
Popjazz? Det håller jag inte rikigt med om, 60-tals pop, jo tack hellre det :) Om man nu ska snacka genre.
Sången: Bra överlag, men lite sura toner ibland (vilket egentligen inte gör nåt, men det skulle va enkelt att ratta till med tex melodyne där det behövs) ex vid 0.44 (om det nu inte är meningen är det ska vara en halvton ner där... såklart, men det låter lite konstigt enligt mig). Sången ligger bra i mixen och stämmorna är vackra.
Basen: Gör sitt jobb och är mjuk fin, me like
Stråk/Blås: Fungerar utmärkt, man hör ju dock att det är pluggar som jobbar, men det stör inte.
Låten/mixen: Skulle passa bra som soundtrack till Almost famous. Låten är jättebra, det är mjukt, fint och behagligt och man lyssnar gärna två ggr. Det ska jag göra nu!
/Jon
Marruschkka:
Yllet: Tack så mycket för synpunkter :P
Ja, den där 0:44 är ett exempel på mina glidtoner, jag förstår hur du menar, men jag känner mej inte själv så störd, det är en del av min sångstil, är rätt så bluesig av mej.Det får jag ta upp med Rattle, om han tycker så oxå.
Keep up your good work. Du gör fina grejer oxå :P
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida