Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake/Marruschkka - a day in the past

<< < (5/6) > >>

Marruschkka:
Ynot:Det berömmet gör mej alldeles lycklig, tack :D

Åsa:Tack du näktergal, vore kul att göra nåt med dej nån gång :wub:

Memphis: Så kul att du gillade denna :D

JT:Käre musikant-vän, det tar sej som mordbrännaren sa ;)

Stajo: Dina synpunkter känns viktiga, jag vet vad du går för :P

Och, än en gång, tack alla som gett av sitt kunnande/tyckande, man lär sej hela tiden, att jobba med såna här förmågor här som jag gjort på sistone, är verkligen utvecklande.

Rattlesnake:Du vet ju vilken begåvning jag anser att du är, vill göra meeera :wub:

Det ska bli så kul att få höra ett solo framöver på denna underbara låt!

/Marr

Rattlesnake:

--- Citat från: 91:an skrivet 19.03.2008, 00:25:55 ---Bra låt med mycket bra sång. Försöker hitta något att hjälpa till att ge tips om förbättring, vilket inte är så lätt i detta fall. Kompinstrumenten konkurrerar med sången möjligen. Beror kanske på att alla spelar samtidigt som sången. Jag skulle istället prova att låta en del instrument få turas om med sången att ta plats.

--- Slut citat ---

Hej 91:an,
tack för ditt öra! Jag förstår vad du menar. Det är väl det där att det är svårt att "kill your darlings", ett par ligger faktiskt på kyrkogården sen förra versionen...

--- Citat från: Memphis skrivet 18.03.2008, 23:18:48 ---
Det är väl bara stråkarna jag inte tycker om vidare mycket, passade inte in i ljudbilden.  :mellow:

--- Slut citat ---

Stråkarna är kvar sen min första demoversion, men låten har förändrats mycket sen dess. Kanske borde man ha slängt ut dom och ersatt med... hm, tja... hammond?

--- Citat från: Åsa skrivet 18.03.2008, 22:22:28 ---Bra, bra! Skön låt och bra sjunget!

--- Slut citat ---

Jag tar åt mig också... :wub:

egghuvud:
Snyggt. Jag gillar också arrangemanget och orkestreringen. Behövs inget mer!! Rösten är personligoch intressant. Mycket bra bassple och trummorna låter riktiga (fast lite ez)
Lite reflektioner kring sångljudet. Tycker att det saknar lite botten. Känns som att mycket ligger i övre mellanregister och lite vasst i diskanten. Det kan vara svansen på reverbet som gör att det låter lite essigt. Jag skulle försöka Eq.a fram lite mer botten. Få det lite mer "personligt" om du förstår vad jag menar.
Annars är det fan riktigt dj*vla bra.  :)

Harmonica mike:
Hoppsan!
Här har jag nästan missat en pärla...

Skitbra detta,grym sång av Marr! Arret grymt,finns inga "nits" i detta mix/lir mässigt.
Hur bra som helst,mycket starkt jobbat,tack för skön lyssning.

Mvh
Micael

Rattlesnake:
Mina herrar Egg och Mike,

Tack för de uppmuntrande orden. Trummorna är Ez, fast vintageexpansionen. Låter mycket mera dämpade än standard, men ändå tydlig Ez-karaktär.

Vad gäller sången så är den mycket riktigt skuren i basen. Jag gillar inte när det börjar gröta sig i basen från sång eller acke, utan vill hålla detta område fritt för elbas och kagge. Marruschkkas röst innehåller naturligt (liksom min) en hel del djupbas. Men man kanske är överförsiktig ibland.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion