Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschkka - Evolution mist (part2)
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 13.09.2009, 10:21:39 ---Jag tycker det är en jättefin början
som byggs upp mot det "kinesiska" temat som börjar ungefär i mitten
Tycker att det temat är för staccato - skulle vara mjukare mer utdraget
Sen alldeles mot slutet får du igång ett spännade "riff" - sluta inte där utan utveckla detta och lägg en melodi över - kan bli super!
--- Slut citat ---
Jäpp fixat staccatot (hoppas jag) :) Skall se vad jag kan göra längre fram med slutet, det är mest de gamla idéerna (bearbetade) radade efter varandra.
Men låter ok, om jag fixar några (en hel del kanske?) smådetaljer.. Kul att det funkar så långt!
Gurano:
Denna har jag inte hört förut.
Tyckte om denna! - den är nog lite lugnare än dina andra alster jag hört - kanske något mjukare i uttrycket .... tror jag bestämt.
Ha det
Gurano
MaxB:
Det här stycket gör mig varken ledsen eller glad, arbetsnamnet Helvetet tycker jag inte passar. Jag får associationer till "Himmel och hav" eller "Berg och dal", ett mäktigt rike eller landskap.
Låter klassiskt...
Dividend:
Fortsatte med denna under söndagen i syfte att rätta de fel jag hörde på förra verren (som inte är så gammal). Men det verkar vettigt nu när jag lyssnar på slutverren för den här gången. Men nu får den vila ett tag.
Känns just nu som den optimala "Helvetet" :) Ge gärna förslag på bättre namn. Tack MaxB för förslag f ö...
Tack också till de som lyssnat.
Hej Gurano!
--- Citat från: Gurano skrivet 13.09.2009, 13:33:37 ---Denna har jag inte hört förut.
Tyckte om denna! - den är nog lite lugnare än dina andra alster jag hört - kanske något mjukare i uttrycket .... tror jag bestämt.
--- Slut citat ---
Ok, kanske lugnare. Framförallt har jag gett melodikänslan fritt spelrum, brukar hålla tillbaka mina infall, men här gjorde jag ändringar en dag efteråt. Funkar relativt bra tycker jag. Intressanta "eviga" melodier här och var.
--- Citat från: MaxB skrivet 13.09.2009, 16:55:53 ---Det här stycket gör mig varken ledsen eller glad, arbetsnamnet Helvetet tycker jag inte passar. Jag får associationer till "Himmel och hav" eller "Berg och dal", ett mäktigt rike eller landskap.
Låter klassiskt...
--- Slut citat ---
Kul att det låter klassiskt och att du hade namnförslag :) Pga kinakänslan (med nån skum blandning av nordisk romantik) blir det väl inte likt nån höjdare i historien precis, men det får väl gå ändå...
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.09.2009, 19:15:46 ---Fortsatte med denna under söndagen i syfte att rätta de fel jag hörde på förra verren (som inte är så gammal). Men det verkar vettigt nu när jag lyssnar på slutverren för den här gången. Men nu får den vila ett tag.
Känns just nu som den optimala "Helvetet" :) Ge gärna förslag på bättre namn. Tack MaxB för förslag f ö...
Tack också till de som lyssnat.
--- Citat från: MaxB skrivet 13.09.2009, 16:55:53 ---Det här stycket gör mig varken ledsen eller glad, arbetsnamnet Helvetet tycker jag inte passar. Jag får associationer till "Himmel och hav" eller "Berg och dal", ett mäktigt rike eller landskap.
Låter klassiskt...
--- Slut citat ---
Kul att det låter klassiskt och att du hade namnförslag :) Pga kinakänslan (med nån skum blandning av nordisk romantik) blir det väl inte likt nån höjdare i historien precis, men det får väl gå ändå...
--- Slut citat ---
Ja, just det, en sån blandning är det - inte skum, utan blanding mellan landskap i Kina och nordisk romatik. Vägledning till titel kanske? Nu ska här laddas ner i mp3-spelaren! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida