Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschkka - Evolution mist (part2)
mahan:
Jou Per!
Detta är det som jag brukar kalla för Persound! Stort o mäktigt, temat följer fint låten ut. Och överraskad av mera västerländska tongångar än vanligt. Dramatik så det förslår, riktigt grym till filmmusik. Och även ett snyggt slut på låten!
Tummen upp för detta, :)
h. johan
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.03.2008, 01:37:06 ---Nåväl,hur låter det då? Jag håller med 1up:en,ingen av dina mäster kompositioner..Låter några år på nacken.Du har utvecklats ruskigt sedan du gjorde denna helt klart.
Jag ger den ändå godkänt med plus i kanten då jag är svag för mollteman.Talar till själen på nåt sätt,ungefär samma förnimmelse som jag får av en blueslåt framförd av duktiga musiker som sett lite av livets skuggsida...
--- Slut citat ---
:lol: Ja, det är knepigt. Titeln är ju "ljus", men låten låter lite mörk och skuggig ;)
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 06.03.2008, 11:14:17 ---
Detta är det som jag brukar kalla för Persound! Stort o mäktigt, temat följer fint låten ut. Och överraskad av mera västerländska tongångar än vanligt. Dramatik så det förslår, riktigt grym till filmmusik. Och även ett snyggt slut på låten!
Tummen upp för detta, :)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar det :)
Dividend:
En tidig version av denna låt ligger på Studio forum (från 2006). Nu kraftigt uppdaterad
Melodin från slutpartiet skrevs i min lägenhet, strax efter jag hade flyttat till Kina. Hemma igen sen 2 år, försöker jag få ihop alla idéer till nåt lyssningbart, så det inte blir ett evighetsprojekt detta.
Berätta gärna om det verkar som jag är på rätt väg smile
Denna låt är inte uppbyggd enligt vers+refr+vers+refr som mina senaste alster har varit, utan mer ett naivt men charmigt försök att uttrycka mig enligt en säkert ytlig uppfattning av klassiskt material. (Sonatform etc)
Klaga på allt som jag bör känna till smile
Tack på förhand!
/Per
cykeln:
Jag tycker det är en jättefin början
som byggs upp mot det "kinesiska" temat som börjar ungefär i mitten
Tycker att det temat är för staccato - skulle vara mjukare mer utdraget
Sen alldeles mot slutet får du igång ett spännade "riff" - sluta inte där utan utveckla detta och lägg en melodi över - kan bli super!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida