Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people

<< < (4/7) > >>

Yllet:

--- Citat från: Larsson skrivet 18.03.2007, 17:11:59 ---ja verkligen snyggt jobbat
jag har egentligen ingenting att invända,det som jag skulle vilja är att sänka reverb halten lite
plus att jag skulle vilja ha ännu lite mer botten i virveln..

men det är bara en smaksak för jag säger åxo att den är klar
väldigt mysig låt,och strömlinjeformat arr!!

den har gått på repeat 10gr nu -_-

:)

--- Slut citat ---

Oj då är det nog dax att låta den ta en liten pause nu, du får inte tröttna innan ep:n :]. Men det är väl en risk man får leva med här på forumet när man delar med sig av sina låtar :)

Mjo ja kan nog testa att dra på med lite mer botten på virveln, samt det där med reverb. Har faktiskt testat att dra ner lite på reverbet men inte fått till soundet riktigt. Låten ska kännas ganska stor, och den blir faktiskt plattare om jag sänker, men det går säkert att hitta ett mellanting.

Vidare är det nog mest basen jag oroar mig för, att den grötar för mycket. Men det verkar inte vara någon annan som tycker det. Vilket såklart är bra.

Tack för fint inlägg.

Tjo

flintan:
Snyggt. Kommer inte ihåg riktigt hur den lär i förra versionen men det här känns väldigt bra och färdigt.  ;)

VacUm:
Det är sjuka mängder reverb.. Allt blir lite diffust när man kranar på detta viset, men vill du ha det reverbigt finns det några knep som kan hjälpa.

Testa med att öka predelayen. Typiskt dansbandsknep, men funkar givetvis i alla genres så länge det inte är allt för rytmiskt, och om inte det hjälper så sidechaina mot sången så reverbet dippar när Maria sjunger.

Yllet:

--- Citat från: VacUm skrivet 18.03.2007, 21:03:26 ---Det är sjuka mängder reverb.. Allt blir lite diffust när man kranar på detta viset, men vill du ha det reverbigt finns det några knep som kan hjälpa.

Testa med att öka predelayen. Typiskt dansbandsknep, men funkar givetvis i alla genres så länge det inte är allt för rytmiskt, och om inte det hjälper så sidechaina mot sången så reverbet dippar när Maria sjunger.

--- Slut citat ---

Ett bra tips, ska jag helt klart pröva... Håller med om reverbet, vill som sagt ha det stort...

Tackar..

Yllet:
Ny version uppe. Små förändringar... Mindre reverb på, med mer predelay på begäran ;) samt lite diskantare bas. Även ett nytt reverb på orgel lagt.

Tjo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion