Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people

<< < (5/7) > >>

Elof:
Bra jobb med att fixa mixen!
Det är dem små förändringarna som spelar stor roll, mycket bättre.
Jag får en fin känsla av den här låten, härligt :)

valdez:
Skön låt!..fin stämning..luftigt och mycket bra sång!

Fidden:
Yep, nu vart det bättre.

Men jag kan inte låta bli att tycka att det förra arret* var mysigare, iallafall i refrängen. Den kändes mer enkel och spontan, och trots förmodligen fler gitarrspår så kändes den luftigare och gav mer utrymme åt sången. Tror det är den där extra syntmattan i bakgrunden som grötar ihop det lite i mina öron. (eller om det är nån form av gitarreffekt jag hör)

Eller... äsch, det är svårt. Den nya låter på många sätt bättre. Jag har nog bara blivit för kär i det gamla arrangemanget.

Smaksak såklart, jag kommer köpa EP'n iallafall, jag har ju sparat de gamla versionerna :)

(* det gamla arret från 2006)

Yllet:
Tack elof och valdez!

Yllet:

--- Citat från: Fidden skrivet 19.03.2007, 03:17:41 ---Yep, nu vart det bättre.

Men jag kan inte låta bli att tycka att det förra arret* var mysigare, iallafall i refrängen. Den kändes mer enkel och spontan, och trots förmodligen fler gitarrspår så kändes den luftigare och gav mer utrymme åt sången. Tror det är den där extra syntmattan i bakgrunden som grötar ihop det lite i mina öron. (eller om det är nån form av gitarreffekt jag hör)

Eller... äsch, det är svårt. Den nya låter på många sätt bättre. Jag har nog bara blivit för kär i det gamla arrangemanget.

Smaksak såklart, jag kommer köpa EP'n iallafall, jag har ju sparat de gamla versionerna :)

(* det gamla arret från 2006)

--- Slut citat ---

Hej Fidden, den kluvne! "Nu är det bättre, men jag gillar orginalet bättre..." ;)

Skämt och sido, jag förstår din poäng. Saken är den att jag tyckte orginalet blev för skrikigt med de många distade guorna etc. Men du får gärna spara orginalet som ett minne.

Jag börjar känna mig klar med mixen nu, men jag låter låten ligga kvar ett tag till för de som vill lyssna lite mer.

Nu har jag bara två låtar till som ska finpoleras, sen ska Maria förhoppningsvis lägga lite sång på Sideshow också. Sen ska det tryckas upp!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion