Forum > Färdiga produktioner
Yllet - 20 million people
Yllet:
Borttagen
ynot:
kn'ppte lite i b;rjan hoppas det var hos mig..
riktig bra ljudbild ... har fortfarande svärt fär ... kast the firts stone ..men jag vet att du vil ha det så så ok ..
Proffsing ljudbild väldigt små saker som stär
ett instrumet som spelar ensamt kan vara gura eller elorgel svår att säg ligger med lite för mycket lågt mellanregister.enda anledningen jag tänler på detta är att det andra är så bra.. trummorna sitter som en ja du bing vinst kanske ;) precis inna det första kast the first ...blabla.. ligger guran kvar o fiser helt i onödan ett halvhjärtat akord.. akn försvinna lika gärna ..
skit bar kolla lilla instumentet i mitten o små tjaffs ..
gillar låtan .. tror du vet det från förr ...
o tjejen brevid dej blir manlite sång kär i ..
ha det gott
tony
tsmalmbe:
Jag älskar reverb, så jag skulle lägga på ett tillägsreverb, långt och färgat, men svagt, till tom-tomen. Annars är det här ju mycket färdigt. Välgjorde körer, men på solisten har du nog lite väl mycket med reverb. Det drunknar i virvelreverbet. Så sångreverbet betydligt mindre, då kommer virvelreverbet till sin rätta. Ja gillar stämningen i det här.
Din mix är inte dålig, dom är sällan eller aldrig det. Men jag måste få ha min åsikt.
Yllet:
--- Citat från: ynot skrivet 17.03.2007, 02:35:53 ---kn'ppte lite i b;rjan hoppas det var hos mig..
riktig bra ljudbild ... har fortfarande svärt fär ... kast the firts stone ..men jag vet att du vil ha det så så ok ..
Proffsing ljudbild väldigt små saker som stär
ett instrumet som spelar ensamt kan vara gura eller elorgel svår att säg ligger med lite för mycket lågt mellanregister.enda anledningen jag tänler på detta är att det andra är så bra.. trummorna sitter som en ja du bing vinst kanske ;) precis inna det första kast the first ...blabla.. ligger guran kvar o fiser helt i onödan ett halvhjärtat akord.. akn försvinna lika gärna ..
skit bar kolla lilla instumentet i mitten o små tjaffs ..
gillar låtan .. tror du vet det från förr ...
o tjejen brevid dej blir manlite sång kär i ..
ha det gott
tony
--- Slut citat ---
Hhehe. Du har antaligen rätt angående low-mid, då orgel och slingaguran ligger unisont. Har inte skurit alls i orgeln (eller jo, lowcut runt 50 hz tror ja). Får ta o titta på det. Själv tycker jag inte att sista ref lyfter riktigt, men jag tror det beror på att supergitarrerna (pannade L/R) som spelar slingan precis innan ligger för starkt, så det framstår som att refrängen blir lite svag ... Ehh ja, nåt sånt.
Annars ber jag att få tacka. Tack tack
Yllet:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 17.03.2007, 02:40:54 ---Jag älskar reverb, så jag skulle lägga på ett tillägsreverb, långt och färgat, men svagt, till tom-tomen. Annars är det här ju mycket färdigt. Välgjorde körer, men på solisten har du nog lite väl mycket med reverb. Det drunknar i virvelreverbet. Så sångreverbet betydligt mindre, då kommer virvelreverbet till sin rätta. Ja gillar stämningen i det här.
Din mix är inte dålig, dom är sällan eller aldrig det. Men jag måste få ha min åsikt.
--- Slut citat ---
Jag har gjort många dåliga mixar i mina dar ska du tro! Och det gör jag fortfarande... hehe
Angående sången. Tänker du att det är för mycket reverb på maria när hon sjunger ensam? Antar det.
Tack för snabba svar. Synd att behöva tråka ut er med en låt ni redan hört...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida