Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..
Harmonica mike:
--- Citat från: jay thomas skrivet 01.04.2008, 12:37:24 ---Är lite fundersam. Har lyssnat ett antal gånger och jag kan inte sätta fingret på det men där är något som inte stämmer. Vet inte om det är för mycket av det goda eller vad det är men det "anfaller" mig på något sätt. Låten är tokbra, spelet är kalas men ändå. Ska se om jag kan sätta ord på den känslan jag får.
--- Slut citat ---
Tjena JT:
Det kan ju kanske vara för mycket..? Ursprungligen så är låten tänkt för munspel som solo instrument,men egget lirade så grymt så jag försökte fixa lite utrymme åt honom i mixen..
Tack för kommentaren.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Aettan skrivet 01.04.2008, 20:09:05 ---Nä du har inte messat upp mixen det låter i alla högsta grad levande på alla sätt. Kanske bädda in trummorna lite mer om det går i övrigt känns det färdigt. Over and out
--- Slut citat ---
Aettan:
Bädda in trummorna..Hur menar du? Eq.a..Sänka mer i volym? Komprimera?
Skönt att mixen verkar funka i stort,brottades lite med mixen för att få in sologuran..
Tack för kommentaren.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
JOHAN VAR ÄR DU???
Behöver låna ditt säkra öra på denna då jag mixat in egghuvudet på denna...
Mvh
Micael
Wernborg:
Tror att introt klarar sig utan gitarren helt.
Gillar att det brötas ordentligt när det är instrumentalt.
Vid 157 i KR-spelaren är det ett underligt klipp. Har du varit för brutal med saxen i sången där?
Gärna en vassare virvel för min smak.
Munspelssolot i slutet är heeeelt galet. Blir nästan för mycket av det goda. Till en annan låt kanske du kan ha med det som en effekt i ett solo, som ett par sekunder mellan två fraser eller så? Tror nästan det skulle bli ännu effektivare då även om det nu nästan övergår i ett slags mantra.
Du är med i simulatorklubben nu. Du och djonas. Bara vänta på att Microsoft tar fram ett nytt datorspel: Harmonica Simulatour 2008.
Bra jobbat!
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.04.2008, 23:55:25 ---Tror att introt klarar sig utan gitarren helt.
Gillar att det brötas ordentligt när det är instrumentalt.
Vid 157 i KR-spelaren är det ett underligt klipp. Har du varit för brutal med saxen i sången där?
Gärna en vassare virvel för min smak.
Munspelssolot i slutet är heeeelt galet. Blir nästan för mycket av det goda. Till en annan låt kanske du kan ha med det som en effekt i ett solo, som ett par sekunder mellan två fraser eller så? Tror nästan det skulle bli ännu effektivare då även om det nu nästan övergår i ett slags mantra.
Du är med i simulatorklubben nu. Du och djonas. Bara vänta på att Microsoft tar fram ett nytt datorspel: Harmonica Simulatour 2008.
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Wernis: Jo det finns lite kvar att göra i mixen,virveln är lite mörk..lite frekvens krock där,fixar!
Klippet på sången,det kan vara ett klipp i nån av av gurorna eller ett bas felslag,mest troligt..Kollar det då jag öppnar mixen nästa gång,skippar guran i introt då..
Munspelet då: Jo jag "flippar ut" rejält på slutet..Det kan ju vara för mycket av det goda..Vidare så missade jag att det var en takt till innan slutet så det haltar till lite där..Men hela slutsvängen efter sången är en tagning,så det går att lira om..Funderar också på ibland om det är för mycket..
Kul att du nämner djonas,han har hört av sig och ville lira på denna,gör en "specialare" med honom .. :)
Köper inte Microsoft det då vet jag inte,det finns risk för "battling" i kvadrat! :lol:
Tack för kommentaren Stefan,tar tipsen med mig inför final cut på denna....
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida