Forum > Färdiga produktioner

Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..

(1/16) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Polkan vs Indiska hårdkokta ägg
Artist:Hm/Egghuvudet/Djonas
Kompositör,text:Hm
Producent/Mix:Hm
Ev,medverkande:Egghuvudet och Djonas på guror
Genre: Polkig funky blues soulare
Format:mp3
Status:Final mix?
Inspelningsår:2008

Hej.

Nu ser det ut som om det är färdiglirat på denna.Djonas hakade på med fenomenal gura,stort TACK!!
Jag gjorde en kombomix med Egghuvudet till höger,Djonas till vänster och munspelet i mitten..På slutrakan så drog jag Djonas lir till höger och mitt munspel till vänster. Vad ni än gör,stäng inte av innan ni har hört slutet på låten..
Jag skojade lite med Djonas när han hade hört denna för första gången,undrade om han kunde lira tonerna mot slutet ? Här har ni svaret.. :D
Lirade lite ny bas på första delen,samt lite på första sång delen..Skippade ackegurorna samt hammond liret till förmån för grabbarnas insats.Drog även lite botten ur virveln..

Nu tar vi tacksamt emot kommentarer kring mix och lir..

Ja ni vet,det är som vanligt bara att - Såga på!

Mvh
Micael

max:
Visst svänger det!

Basen tillsammans med munspelet är riktigt läckert! Snygg övergång från polkan i början. Kul upplägg med ett kort sångparti i slutet, men jag hade nästan velat ha låten längre och att sången fortsatte där :)
Liret funkar kanon tycker jag, det låter tight och snyggt!

Wernborg:
"Mitt lilla fejs och jag" möter H.Mike. Ja varför inte.  :)

Oj, va kort den var. Hade gärna hört mer. Liret funkar bra.

Introfillet på trummorna måste bort.  :lol: Storgatans marchorkester liksom. Elakare virveltrumma efterlyses också.

Disponeringen av låten tycker jag lämnar en del att önska. Om det nu inte ska vara en jamlåt.  ;)
Lite långt intro. Eller rättare sagt dubbla intron blir det ju nu. Där låten slutar nu känns som att minst ett varv till med sång kan få finnas. Sen solo och sen en vers till. Varför inte återknyta till knätofsintrot i ett outro?

Harmonica mike:

--- Citat från: max skrivet 26.02.2008, 22:05:49 ---Visst svänger det!

Basen tillsammans med munspelet är riktigt läckert! Snygg övergång från polkan i början. Kul upplägg med ett kort sångparti i slutet, men jag hade nästan velat ha låten längre och att sången fortsatte där :)
Liret funkar kanon tycker jag, det låter tight och snyggt!

--- Slut citat ---

Maxen då:
Var lite tveksam till basliret å acke guran.Byter nog ut den sist nämnda om jag arrar vidare på låten...Munspelet funkar som vanligt :D
Kanske slänger på lite mer sång..Får se vad dom andra säger..

Tack för fin kommentar.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.02.2008, 22:11:33 ---"Mitt lilla fejs och jag" möter H.Mike. Ja varför inte.  :)

Oj, va kort den var. Hade gärna hört mer. Liret funkar bra.

Introfillet på trummorna måste bort.  :lol: Storgatans marchorkester liksom. Elakare virveltrumma efterlyses också.

Disponeringen av låten tycker jag lämnar en del att önska. Om det nu inte ska vara en jamlåt.  ;)
Lite långt intro. Eller rättare sagt dubbla intron blir det ju nu. Där låten slutar nu känns som att minst ett varv till med sång kan få finnas. Sen solo och sen en vers till. Varför inte återknyta till knätofsintrot i ett outro?

--- Slut citat ---

Wernis då:
Antar att du menar bas trumman.. :D Men så gjorde vi den live,bastrumma och munspels intro..Fast då var den mycket längre med grymt gura solo och mera munspel..
Egentligen så är det ingen text till låten,skrev ihop nåt idag som utfyllnad. Du vill ha mer lir å mer sång..mmmm..Får väl ta en brottnings match med basen och hitta lite mer fills å utveckla basgången lite då..
Men då måste det på en funkig gura och ett MEGA SOLO!! Om jag snickrar vidare,så får du gärna lira  :wub:

Tack för kommentaren.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion