Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..
Harmonica mike:
--- Citat från: djonas skrivet 29.03.2008, 21:37:21 ---Damn vad du lirar gött på munspelet HM...mucho impressive!! :)
Får vibbar från en munspelare som jag inte kommer på namnet på, en överviktig medelålders amerikan (han måste vara en av de mer kända in tha world) som lirar med lite samma fraseringar som du gör och det låter ju bara så gött. :D
Gött sväng på kompet.
Det enda jag saknar här är en mer svängig kompgura och ett fett gitarrsolo som kanske battlar med munspelet...hade varit coolt.
Mvh / djonas
--- Slut citat ---
Tjena djonas.
Antar att du menar John Popper i "Blues Travelers",han är nog den ende som gör såna där drillar som jag gör på slutet.Då jag hört det mesta i munspels världen så är det förmodligen han du syftar på..Kan oxå vara en country lirare(i sextioårs åldern som jag tyvärr glömt namnet på),men han kör chromatiskt - och det är fusk,betydligt enklare än med ett vanligt bluesmunspel..
Gitarrliret,ja om du är sugen på att lira så "give it a try"..Om man tänker sig ett lir mot munspels drillarna på slutet så kräver det nog sin man..Räknade tonerna en gång med samma lir på en annan låt,56 stycken på 5 sek..så det är nog minst tusen i denna.. :D men fräckt hade det varit,finns nog inte så många som fixar det dock,undrar om du gör det ? :P
Tack för kommentaren djonas,värmde gott.
Edit: Charlie Macoy,eller hur han nu stavar sitt namn är nog den du syftar på..Tänkte till lite :)
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Hej.
Då kör vi version fyra av denna,nu med egghuvudet på gura..
Såga på boys and girls..
Mvh
Micael/Moon/Egghuvudet
Harmonica mike:
6 nedladdningar no comments?
Tyck gärna till om egghuvudets insats på denna..Kanske är mixen så bra så det finns inget att säga,dock blir vi så här glada glada om vi får veta det... :)
Mvh
Micael/Egget/Moon
jay thomas:
Är lite fundersam. Har lyssnat ett antal gånger och jag kan inte sätta fingret på det men där är något som inte stämmer. Vet inte om det är för mycket av det goda eller vad det är men det "anfaller" mig på något sätt. Låten är tokbra, spelet är kalas men ändå. Ska se om jag kan sätta ord på den känslan jag får.
Aettan:
Nä du har inte messat upp mixen det låter i alla högsta grad levande på alla sätt. Kanske bädda in trummorna lite mer om det går i övrigt känns det färdigt. Over and out
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida