Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..
Harmonica mike:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.03.2008, 18:08:50 ---Jag är verkligen förtjust i den här låten..apsväng..me like..det är sånt här man vill höra live oxå..säj till om ni lirar ute nångång..and I`ll be right there!
Skitbra helt enkelt :P
Marr
--- Slut citat ---
Marr:
Tack,nja det där med live..Jag har lirat live i 20 år så jag är rätt less på det..fast då körde vi mest covers..Så man vet ju aldrig :D
Kul att du gillar det,det svängde en del när vi lirade denna offentligt kan jag lova.
Mvh
Micael
max:
Låter riktigt bra det här HM! Munspelet på slutet är grymt :)
Liret sitter bra tycker jag! Gott jobb!
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 06.03.2008, 18:25:53 ---Jou Micael!
Jissssssssses vilket drive på munspeleriet, nu visar du who is the master and king på munspel!
Särskilt slutet låter absolut världsklass, blir bara sittande o glömmer trummor o komp
och enda som existerar är det grymma munspelsliret! WOW! :wub: Vilken grym energi du åstadkommer och sprider!
HAr nu lyssnat på denna senaste version, även suttit bakom burkarna mina o kan konstatera att ditt trumslageri inte har något fel. Enda du behöver göra är att "give the drummer a few more brakes"!
Så här e ett recept:
TrumBreak 1 vid 1:17-1:19
TrumBreak 2 vid 3:26-3:28
Breaktyp "1 o 2 o 3 o 4"
där "1234" = slag på virvel och crash,
och "o" = baskagge
Detta bromsar upp den intensiva takten ett ögonblick för att sen ta ny fart,
och ettan i följande takt efter breaket givetvis åxå crash!
Lite fler crashar, kanske av olika typ, kunde åxå inrymmas längs låten.
Pukspelet vid 2:41 gillas hårt och kunde starta betydligt tidigare redan på sången.
Sen kunde basgången ändra vid sången så att den inte låter för "överenergisk" när
trumkompet och allt annat varvar ner för att ge utrymme åt sången, och grymma stämmorna!
Så detta drar du hem Micael, you can do it, så nära nu ge int upp!
anser Obbnäs Gnäll o Såg AB! :D
h. johan
--- Slut citat ---
Johan:
Jo det funkar bra munspelet mot slutet,skall bara ta om inledningen när det drar igång efter sången,det haltar lite där.Lyssna på en snubbe som heter John Popper,han lirar i ett band som heter "Blues Travelers",han kan en del intressanta prylar..
Hittade rätt basgång till slut,den jag lirar på sista delen.Tempot är 112,så det var inte lätt att lira dom där tonerna kan jag lova..Jag har alltid funderat på varför våran basist i bandet tittade konstigt på mig när jag drog igång låten i "fel" tempo,nu vet jag svaret.. :D
Trummorna: Jo jag tycker att jag fick till lite varierat lir och dynamik i trummorna.Några "breaks" som du mycket riktigt påpekar blir kanon! Anammar dina tidsangivelser..Och musikspråk,fast det där är hieroglyfer för mig,jag kör på gehör..fattar dock vad du menar,tror jag :)
Pukorna,jo jag hade dom först under andra sång partiet,men jag tyckte det lät enformigt så jag la dom bara på de näst sista takterna.Jag kanske tänker om trum mässigt på hela sångpartiet då du föreslår annan bas där,tanken är mycket god.Testar lite i morgon,får jag se om jag fixar det,ruskigt ont i fingrarna nu efter bas nötandet..
Drog lite på ackeguran under de två första ackorden på sång frasen,tycker du att liret funkar?
Jag kan ju peta in nåt på väl valda delar under hela sångdelen..Mera som en test nu..
Tackar dig Johan för en mycket bra och användbar feedback,och jag lovar - jag gör denna klar.
Nu skall jag kolla på din blueslåt,jag har nog sett den - men inte hunnit lyssna än..
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.03.2008, 01:03:45 ---
Drog lite på ackeguran under de två första ackorden på sång frasen,tycker du att liret funkar?
Jag kan ju peta in nåt på väl valda delar under hela sångdelen..Mera som en test nu..
--- Slut citat ---
HAde inte märkt det tidigare, lyssnar på nyt nu, och lyft upp ackegreijerna så dom hörs ordentligt, låter ju snyggt, tycker jag hör två olika...jovisst och dom passar där lite mer volym bara. :)
h. johan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 07.03.2008, 01:15:51 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.03.2008, 01:03:45 ---
--- Slut citat ---
HAde inte märkt det tidigare, lyssnar på nyt nu, och lyft upp ackegreijerna så dom hörs ordentligt, låter ju snyggt, tycker jag hör två olika...jovisst och dom passar där lite mer volym bara. :)
h. johan
--- Slut citat ---
Jo jag tänkte lite stäm lir så där,då mina fingrar på vänster handen är lite för stela för att göra nåt avancerat på det instrumentet..Nåt inpass här och där liksom..Kollar volymen då..
Thanx..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida