Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..
Harmonica mike:
Mr Thomp:
Japp,Johan fixar nog detta..Jag och trummor..huga!
Jag förlänger denna med mer sång och nåt soloparti till,vilket instrument det blir på solot..Ja vi får se.
Marruschkka:
Jo det kanske är liite lågt volym mässigt munspelet,fixar det inför final cut.Det blir mer sång och nån solo bit till..Samt nya trummor..Tack för utlåtandet om sången :D
Dansa på och sjung av hjärtat sjung :)
Tack till er båda för kommentarer.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Då kör vi den förlängda versionen..Än så länge mina trummor..
Såga på!
Mvh
Micael
Marruschkka:
Jag är verkligen förtjust i den här låten..apsväng..me like..det är sånt här man vill höra live oxå..säj till om ni lirar ute nångång..and I`ll be right there!
Skitbra helt enkelt :P
Marr
mahan:
Jou Micael!
Jissssssssses vilket drive på munspeleriet, nu visar du who is the master and king på munspel!
Särskilt slutet låter absolut världsklass, blir bara sittande o glömmer trummor o komp
och enda som existerar är det grymma munspelsliret! WOW! :wub: Vilken grym energi du åstadkommer och sprider!
HAr nu lyssnat på denna senaste version, även suttit bakom burkarna mina o kan konstatera att ditt trumslageri inte har något fel. Enda du behöver göra är att "give the drummer a few more brakes"!
Så här e ett recept:
TrumBreak 1 vid 1:17-1:19
TrumBreak 2 vid 3:26-3:28
Breaktyp "1 o 2 o 3 o 4"
där "1234" = slag på virvel och crash,
och "o" = baskagge
Detta bromsar upp den intensiva takten ett ögonblick för att sen ta ny fart,
och ettan i följande takt efter breaket givetvis åxå crash!
Lite fler crashar, kanske av olika typ, kunde åxå inrymmas längs låten.
Pukspelet vid 2:41 gillas hårt och kunde starta betydligt tidigare redan på sången.
Sen kunde basgången ändra vid sången så att den inte låter för "överenergisk" när
trumkompet och allt annat varvar ner för att ge utrymme åt sången, och grymma stämmorna!
Så detta drar du hem Micael, you can do it, så nära nu ge int upp!
anser Obbnäs Gnäll o Såg AB! :D
h. johan
Dividend:
Intressant början :)
Klart detta svänger. Munspelet gör låten mike! Grymt fasen avslutet där innan sången kommer in... (Sången funkar förstås också..;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida