Forum > Demolåtar

Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet

<< < (2/5) > >>

equality:
Skitsnyggt! Vacker melodi, vacker sång och det finns ett gott groove. Tänker på Oldfield och O'Reilly när jag hör detta. Den fina låten görs dock inte rättvisa med nuvarande arr. Diskant och mellanregister är väl uppfyllt och nästan trångt där. Bas saknas totalt! Skulle kanske passa med ett Alanis Morisette-arr typ You Learn med tunga trummor, bas och distade elguror från 00:54 "will you take..."
Annars en toppenlåt!

max:
nice tips equality!
absolut en bra idé, ska kolla på det nästa helg när jag kommer hem igen.
tack för kommentar och lyssning!

mahan:
Tjo MAX!

HAr ju för vana att hjälpa till att "förstöra" andras låtar, gav ju några tips tidigare i tråden.
Gillar din låt och det är ungefär såhär som jag föreställer mig att  den kunde låta:
alltså tunga trummor o krämiga guror, så adderade lite sånt.....

HÄR E DEN VÅGADE LÄNKEN

Sorry, kunde inte låta bli!
Bara att hojta till MAX, så plockar jag bort den :)

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 26.02.2008, 00:00:12 ---Tjo MAX!

HAr ju för vana att hjälpa till att "förstöra" andras låtar, gav ju några tips tidigare i tråden.
Gillar din låt och det är ungefär såhär som jag föreställer mig att  den kunde låta:
alltså tunga trummor o krämiga guror, så adderade lite sånt.....

HÄR E DEN VÅGADE LÄNKEN

Sorry, kunde inte låta bli!
Bara att hojta till MAX, så plockar jag bort den :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Max/Caroline/Mahan - Lysande kombination!

Absolut,så här skulle jag oxå vilja höra låten - skit snyggt lirat Johan.Låten växer flere kilometer,hoppas att ditt förslag faller i god jord.Keep my thumbs crossed..

Mvh
Micael

max:
ursäkta svordomen men fy fan vad bra! blir ju ett helt annat drag i låten fast ändå med samma stomme, trodde nästan inte det var möjligt!
får jag behålla låten såhär så hade det varit guld? :)

tack så väldigt med hjälpen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion