Forum > Demolåtar
Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet
mahan:
--- Citat från: max skrivet 26.02.2008, 08:15:32 ---ursäkta svordomen men fy fan vad bra! blir ju ett helt annat drag i låten fast ändå med samma stomme, trodde nästan inte det var möjligt!
får jag behålla låten såhär så hade det varit guld? :)
tack så väldigt med hjälpen!
--- Slut citat ---
Tjo Max!
Känner mig lättad över din kommentar, kul att du gillade!
Var ju meningen som en idé men låter ju ganska bra, bör medges, en timmes lirande o snabbmix.
Du får så gärna behålla dem såhär, tacksam att det gillas.
Och om ni vill slänga in stämmor eller nåt så kan jag ändra på gurorna eller dra in trumsen på nytt, NP! :)
h. johan
stajo:
Tjena
Snygg melodi och sjunget och så. Håller med att originalversionen låter lite tunn vad gäller trummorna. Mahans add on ger lite mer tryck. Däremot så tycker jag att i den försvann ett parti som jag tycker är riktigt raffinerat och bör behållas. Alltså sticket mellan vers och refräng, hur det markeras genom att det lugnas ner och sedan kommer refrängen in från liksom ett annat håll, mycket snyggt. Kan mahan måhända fixa till det?
Bra jobb
MaxB:
Kul att höra flera versioner av låten.
Finska "Mahan - Night Wish" har slagit till igen. Den versionen låter färdigt i mina öron. Bra låt och bra sång från Caroline!
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.02.2008, 14:22:01 ---Kul att höra flera versioner av låten.
Finska "Mahan - Night Wish" har slagit till igen. Den versionen låter färdigt i mina öron. Bra låt och bra sång från Caroline!
--- Slut citat ---
:wub:
max:
Kan bara hålla med! Det blev kanonbra med mahans insats :)
Vi ska jobba vidare lite med låten, lägga på stämmor och fixa ett ordentligt slut bl a. Återkommer med en uppdatering senare!
Ha det fint!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida