Forum > Demolåtar

Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet

<< < (5/5)

mahan:
Tjou!
Har fått så många positiva reaktioner på mitt deltagande i denna låt att jag måste sticka mig in och buga o tacka! :)
Ska bli kul att få höra nästa version med ny sång o grymma stämmor, inte för att jag finner nåt som helst fel med nuvarande sång.

Kör hårt bägge bådda! :)

h.   johan

egghuvud:
Vet inte vilken version man skall kommentera, men jag tar den senaste. Genomförandet är okej, men i min öron är det mycket röra i mixen. Sången försvinner in i ljudbilden och gör att man inte riktigt kan fokusera på huvudmelodin. Det är många instrument som konkurerar om utrymmet. Sången måste lyftas fram. En del av reverben gör också att det blir mer grötigt. Det där stora luftiga kan ibland göra att hela mixen känns avlägsen och sakanr dynamik. Trummorna är betänkligt otajta ibland. Jag är inte heller säker på arrangemanget/orkestreringen. Skall det vara sådär? blir det inte något slags pudelrocksvarning på det hela? Njaee jag skulle nog tänka om. För det finns en bra melodi någon stans där inne i röran.  :)

max:
Tackar för lyssning och kommentar!

Japp, sången måste upp i volym eller gitarrerna ner. Har inte grejjat så mycket med det än eftersom det ska på mycket stämmor och så sen.
Har inte så mycket reverb i mixen, är det något speciellt ställe du tänker på? Tror bara det är lite reverb på den akustiska gitarren och aningens på elgitarrerna (har för mig att jag spelade in de nästan helt torra eller vad man säger), och på trummorna förstås :) Men håller med om att det är lite dynamikfattigt.
Att trummorna är otajta beror säkert på att jag klistrat in mahans fil fel i mixen :) Ska kika på det!

Pudelrock? Ja det kan nog stämma, var inte riktigt avsikten men det blev nog lite pudelrock av det ändå :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion