Forum > Demolåtar
Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet
Harmonica mike:
Mera ovationer från Norrlandsjuryn.
Låten lyfter helt klart i denna tappning.Lite mixande bara Max så har du den..
Om jag jagar Mahan lite,så kanske nåt parti med kantslag skulle gjort susen för dynamiken skull i låten.I introt kanske som är så känslosamt sjunget..Nåväl,Norrlands ide´er..
Mycket gott jobb så här långt.
Mvh
Micael
max:
Tackar HM!
Jo det blev kalas med Mahans hjälp. Jag och Caroline fortsatte på hans spår om arrade om lite i refrängerna för att få det ännu tyngre där, har lagt in en uppdatering i första inlägget. Hade varit kul om du ville ta en lyssning och berätta vad du tycker!
Jag borde kanske flytta över denna till halvfärdiga men hittade inte vart man gjorde det.. :unsure:
Ha det gott!
Harmonica mike:
Hej Max.
Jag återkommer med ress och lyssning,måste hoppa i lådan nu..Pm:a Tsmalmbe om att du vill lägga alster på halvfärdiga,så fixar han en liten specialare till dig..
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Hej Maxen,Caroline och Johan får jag väl säga också :)
Nu verkar det som om mixen/liret sitter,sänk bara guran som kommer in vid 00.53 - den dränker sången och tar över ljudbilden lite för mycket...samma vid 1.44..
Annars låter det kanon! Bra mix,inga frekvens krockar och ett ruskigt lyft med Johans insats på trummorna.Skitbra låt som låter "färdig" efter gura justeringen.
Dags för "färdiga"? Absolut!!
Mvh
Micael
max:
Tjena!
Kul att det funkar, både mix lir!
Jag tror att Caroline vill spela in sången en gång till till den nya tyngre versionen och även stämmor och så, men gitarrerna är nog för starka i refrängen ändå som du säger. Ska kolla över det när vi spelar in sången till helgen, tänkte även kika lite mer på slutet - kanske inget jättebra slut nu? Men sen blir det "färdiga" då :)
Tack för hjälpen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida