Forum > Demolåtar
Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet
max:
LÅTNAMN: Sweet Violet
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max / Mahan
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3.08
KOMPOSITÖR: Max & Caroline / Mahan
PRODUCENT: Max & Caroline / Mahan
EV. MEDVERKANDE: Mahan
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Hej!
Har donat lite med en ny låt i helgen. Den är inte riktigt klar i mixen ännu, men lägger den här på färdiga ändå eftersom jag inte kunde lägga in filen i inlägget på halvfärdiga. Ni får hoja till om jag ska flytta över den :)
Blev en lite lugnare låt den här gången. Det ska nog på lite stämmor i sången och så innan den är helt klar.
Uppdaterat med ny version med Mahan på trummor och elgura :)
Ny uppdatering: Arrat om lite i refrängerna och lagt in ett break mot slutet. Sången är fortfarande samma som i lugna versionen så den matchar inte den lite tyngre versionen kanske. Men den ska spelas om och det ska på stämmor sen när arret är klart.
Slutet är väl inte helt 100, ska fortsätta grejja lite med det men tyck gärna till om hur det funkar annars :)
mahan:
Jou Max!
Snyggt detta, mjuk ballad, snyggt lirat och sjunget.
Av nån anledning blir detta till slut lite långtråkigt. Måste medge att jag under den första lyssningen i medlet på låten faktiskt väntade på hårda metallguror och komptyp Night Wish. Skulle passa smäck, Carolines röst skulle åxå passa till tung musik. Vet ju inte vart ni kommer stt styra låten, men detta var bara som en förnimmelse jag fick...
Introns ackegura känns lite överenergisk nu, kanske det är den som ger förväntningar om nåt häftigare.
Snygg B-del vid 0:50 framåt, basen jobbar fint!
O snälla, inte fade out, snygg låt måsta ha snyggt intro och snyggt outro! ;)
O stämmor fanns utlovade, så spännande att få höra next version!
Bra jobbat! :)
h. johan
Åsa:
Gillar den här rätt mkt, håller faktiskt med mahan - Jag satt också och väntade på lite mer! Och samma tanke även med att hennes röst skulle passa bland lite tyngre musik, två om samma tanke där :) Har hört snygga körstämmor förut på era låtar så det blir det ju den här gången också, det vet jag :)
Yllet:
Hej
Snyggt gitarr- och sångljud. Dock väcker låten inga speciella känslor, det känns ganska platt framfört. Speciellt trummorna låter tråkigt. Sångprestationen är det verkligen inget fel och spelmässigt är det godkänt, dock kunde basen vara lite tajtare på sina ställen.
Mitt tips för att liva upp låten är att feta till trummorna lite (åtminstone under ref) och slänga på lite körer och rivigare gitarrer.
Ljud och produktion 3.5/5
Låt 2/5 (i sin nuvarnande form)
Betyg godkänt.
max:
Hej!
Tack för era kommentarer!
Tanken var att denna låten skulle vara sist på en skiva vi har tänkt ge till våra närmast sörjande. Men blir det långtråkigt och platt får vi ju ändra om lite i upplägget på låten.
Ska kika lite på hur vi kan göra det annorlunda!
Ha det fint!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida