Forum > Färdiga produktioner
J. Thomas och Marruschkka - Molnen
Memphis:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.03.2008, 07:13:02 ---Till Memphis:Det tar ca 25 år att träna in det vibratot, så det är bara till att träna det...*s* Och vingla...det gjorde jag som liten flicka ;)
/Maria
--- Slut citat ---
Dock övade min bror in ett vibrato på bara två år som låter väldigt bra. :mellow: jaja, men det är en annan historia. ^_^
Skön låt iaf.
Memphis
Marruschkka:
Det är klart man kan lära sej vibrato på kortare tid, det var bara ett skämt det jag skrev ;)Tack för beröm, och lycka till med din härliga akustiska låt nu :D/Marr
MaxB:
Imorse på väg till bussen var jag tvungen att ta av mig lurarna för att övertyga mig om att fiskmåsarna kom från inspelningen. Bra jobbat. Hur har du gjort det pålägget tekniskt?
Rätt dos reverb - rätt dos panorering, kan jag tro men jag är nyfiken på hur du gör för att få dem ovanför huvudet, istället för på sidorna.
Gillar sången också och får acceptera den jazzhalvton jag tidigare ifrågasatt.
Gillar det ni skapat! Nu är det bara att fortsätta producera! B)
jay thomas:
Återigen ett stort tack till alla för lyssning, tips och kommentarer! :)
Det hela började som en ackordföljd på pianot i källaren, rusning upp till datorn och pålägg i Cubase. Därefter flöjt, en massa tips och Marruschkkas mysiga text och sång. Sedan en rackars massa jobb efter mången tips och eventuellt små mustiga uttryck. Vi kom dock fram till en sång som i min mening är en fantastisk sommarsång, med en suverän text och kalaskoolt framförande av Marruschkka. :)
Stort tack till Marruschkka för att du åtog dig "kamikazeuppdraget" att efter en melodiriktning av en flöjt skapa en melodi och text! :) På en lysande sätt dessutom!
Nu får vi ser vad som händer med låten, det har föreslagits från vissa håll att den skulle passa utmärkt live, där sången och pianot kan följa varandra på ett lite mer lekfullt sätt. B)
Slutligen måsarna MaxB. De är hämtade från www.ljudo.com och sedan har jag skjutit fram den ena kanalen en aningen för att få bredden och djupet, inget reverb mao.
Nu går jag till helgvila med den nyinköpta Fifen som ni säkert kommer att höra i något alster framöver. ^_^
Marruschkka:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.03.2008, 20:44:36 ---Imorse på väg till bussen var jag tvungen att ta av mig lurarna för att övertyga mig om att fiskmåsarna kom från inspelningen. Bra jobbat. Hur har du gjort det pålägget tekniskt?
Rätt dos reverb - rätt dos panorering, kan jag tro men jag är nyfiken på hur du gör för att få dem ovanför huvudet, istället för på sidorna.
Gillar sången också och får acceptera den jazzhalvton jag tidigare ifrågasatt.
Gillar det ni skapat! Nu är det bara att fortsätta producera! B)
--- Slut citat ---
Tackar, det känns jättefint med den här versionen.Som sagt, så konstruktiva kommentarer vi har fått, här har man tagit in en hel del, bara braaa :D
Man blir aldrig fullärd, det är ett som är säkert!
Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida