Forum > Färdiga produktioner
J. Thomas och Marruschkka - Molnen
david.roennlund:
Trycker fortsatt på mina små ställen är låten inte riktigt är 100.
Det är ju en toppenlåt, det skulle därför jag sågar :) :)
ställen att kolla lite på :
0105 : oooo-stämman tycker inte jag passar in så bra.
0115 : låten stannar upp i det ackordsbytet ( man vaggas in i en skön lunk, sen rammlar man nästan vid detta break :o
0132 : Maria vänder på ett papper ? (ok, var visst ett papper som föll)
0214-0217 : breaket känns oprovocerat, funker iaf inte riktigt i sin nuvarande form... för hårt!
El. JTS, tycker du inte att det är några problem vid de ställena jag skriver om ?
Mvh
David
jay thomas:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 08.03.2008, 13:47:16 ---Trycker fortsatt på mina små ställen är låten inte riktigt är 100.
Det är ju en toppenlåt, det skulle därför jag sågar :) :)
ställen att kolla lite på :
0105 : oooo-stämman tycker inte jag passar in så bra.
0115 : låten stannar upp i det ackordsbytet ( man vaggas in i en skön lunk, sen rammlar man nästan vid detta break :o
0132 : Maria vänder på ett papper ? (ok, var visst ett papper som föll)
0214-0217 : breaket känns oprovocerat, funker iaf inte riktigt i sin nuvarande form... för hårt!
El. JTS, tycker du inte att det är några problem vid de ställena jag skriver om ?
Mvh
David
--- Slut citat ---
Hallådär! :)
Jag håller med dig om puckarna, därmed inte sagt att jag tycker det är ett bekymmer. Men jag ska se om jag kan ändra, får vi se om flödet är bättre. På din fråga svarar jag nog mer att låten har varit så här från början, det är så den är satt men jag tar till mig dina påpekanden. I synnerhet när du gillar den så pass! :)
Passar på att ställa en motfråga, finns det någon passage där en fiol skulle kunna fungera?
Marruschkka:
--- Citat från: Åsa skrivet 08.03.2008, 11:44:29 ---NU ska jag skriva nåt på denna, har tänkt flera ggr men inte kommit till skott. Låten har växt, sången har blivit mkt bättre, en väldigt personlig röst som jag gärna vill höra släppa loss i en rejäl soullåt :)
Sångspåren är inte städade från såna där mellansmaskningar och pappersprassel och det tar ner låten lite för musiken är så genomarbetad. Mer reverb på körstämman så blir den sådär smetig och fin i bakgrunden ;)
najs!
--- Slut citat ---
Tack Åsa, you made my day :D
Nu är det fixat med gateande och dyl, så man slipper höra såna oväsentligheter.
Jojo, det kommer mera, kram på dej du :P/Marr
jay thomas:
Vi har fått mycket feedback och många tips som vi har tagit fasta på, tack så hemskt mycket allihop! :)
Det har blivit ett slags bokslut och därför presenterar vi nu slutmixen av låten.
Molnen Spricker upp, Final Cut
Det har varit otroligt kul och lika lärorikt att pyssla med detta! :) Ser fram emot fler samarbeten av olika slag!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida