Forum > Färdiga produktioner

J. Thomas och Marruschkka - Molnen

<< < (9/12) > >>

jay thomas:
Är på konferens, så ett snabbt tack till alla som som svarat och tyckt till!  :)

Memphis:
Skön o mys låt. Gillar vanligtvis inte låtar på svenska men detta funkar.  :D Gillar speciellt din oväntade överstigande kvart (d#) i melodin som du prickar bra, alltså tonen som inte hör till din Amoll-skala. :rolleyes: Mkt klarare sångljud i sista versionen, dock är den inte helt tajt o lite vinglig här o där men sjunga är inte lätt men över lag e det bra tycker jag.

Gött vibrato du har på rösten.   ^_^ Har inte lyckats träna in det själv än..  <_<

Well done iaf.  B)

/Memphis

mahan:
Tjou!
Har ju deltagit  lite offline via PM i utvecklingen av denna snygga låt och glömt att säga att denna melodi är väldigt catchy, hittat mig nynnande på den längs dagen! :)
Luftig mix och snyggt "skärgårdsarr" ger klara sommartecken.
Enda som jag tycker kunde bättras på är sångsoundet, tycker att det låter aningen burkigt, kanske beror på micken eller på inbandningen, saknar lite botten nu.

Men helheten e annars grymt snygg, stämmorna sitter o stämningen e på plats!
Snyggt jobbat både JT o Marruschkka! :)

h.  johan

Marruschkka:
Till Memphis:Det tar ca 25 år att träna in det vibratot, så det är bara till att träna det...*s* Och vingla...det gjorde jag som liten flicka ;)
/Maria

91:an:
Tycker det låter väldigt färdigt och bra så här. Sången vann på nytagningen, möjligen sänka andrastämman eller ännu bättre ersätta den med flöjten. Sångstämman passar bäst som solostämma. Härligt med en så genomarbetad men inte överarbetad produktion!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion