Forum > Färdiga produktioner

J. Thomas och Marruschkka - Molnen

<< < (8/12) > >>

Marruschkka:
Tack Dividend :D
Det var en liten utmaning att göra sång men verkligt roligt,och eftersom Jay och jag delar en  skärgårdspassion, så finns det en sann känsla här oxå.Ja, den är mysig och jag trivs i den!/Marr

david.roennlund:
verkligen mycket bättre med de nya trummorna !

mm, de stämmor som kikar in här och var känns bra, snyggt när JT stämmar lite.

ställen att kolla lite på :
0115 : låten stannar upp i det ackordsbytet
0132 : Maria vänder på ett papper ?
0214-0217 : breaket känns oprovocerat, funker iaf inte riktigt i sin nuvarande form... för hårt!

skrev det förra gången också , men vilken bra och vacker låt ni har fått till :)

mvh
David

MaxB:
Vuxet, intressant och bra!

Jag undrar fortfarande över två passager, första vid 00:18 andra vid 2:44: "Det är gryning allt får liv" jag känner att ordet "allt" ska ligga en halvton högre. Håller du inte med Marruschkka? Rätt ton vinner  B) Vid 3:17 Här vill jag att "vaattnet" vill jag ska ändras till "vattnet". Kan det fungera rytmiskt? Jag tycker ordet låter bättre så. 

Härligt samarbete det här! Idag då jag lyssnade på lunchpromenaden blev jag lite sugen på att vara med, med något instrument men jag lämnade snabbt den tanken. Jag kände att jag skulle förstöra det rena framförandet och det kraftfulla - i det enkla.

Marruschkka:
Tack för värmande ord David:D

Visst, jag tappade ett papper på ett ställe..tänk vad allting hörs :wacko:

Max B: Vi tackar för lyssning och uppmuntrande tillrop, det är inte riktigt klart ännu, time will tell hur låten ska bli komplett, men den sitter bra mycket bättre nu, bl a Thomas piano-intro...*guld*
Ja du..jag har själv totat ihop sångmelodin och texten..och känner mej stolt över vissa passager..så jag vill helst inte ändra på de där ställena-det kallas kanske konstnärlig frihet..eller nåt?*s*Det får väl anses disharmoniskt, men jag tycker om de där glidningarna på vissa toner-lite mer oförutsägbart så, och det funkar ju.Det är spännande att samarbeta med Thomas..det kommer nya djärva grepp från honom kontinuerligen..och det gillar jag...verkligen under construction i dess positiva bemärkelse.Det kommer mera... :wub:

Plinka:
Skön låt, och vacker skönsång av er! Härlig rymd också :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion