Forum > Färdiga produktioner
J. Thomas och Marruschkka - Molnen
Dividend:
Trevlig låt!
Ah, är det en softflöjt? Trodde det var ett av dina byggen :)
jay thomas:
:D
Den dag jag bygger en flöjt som låter så bra, säger jag upp mig! ;)
SYNTH:
Den låter riktig bra flöjten och realistiskt! :)
jay thomas:
Nu har det hänt grejer! Marruschkka har lagt till sång med utgång från den ursprungliga melodin. Även om den inte är helt klar vill vi gärna visa resultatet. :)
Trummorna är skippade, även flöjten är till stora delar borta, utan det är finstämd sång och piano som gäller.
Molnen
MaxB:
Trevligt att få sång på skapelsen! Dämpa måsarna vid 2:40 de är onödigt övertydliga. Fåglarna vid 3:12 kommer in bättre!
Jag vet inte om jag ska säga något om sången eftersom det kan mottas på fel sätt. Men eftersom Jay Thomas och jag känner varandra och gillar varandra, så vågar jag. Jag börjar med att tala om att jag gillar Marruschkkas röst men vet av egen erfarenhet då jag försöker lägga sång på mina alster, att sången blir bättre och säkrare efter att jag sjungit samma låttext 50 eller 100 gånger, i bilen, i skogen, på väg till jobbet, på lunchpromenaden. Fraseringarna sätter sig säkrare och tonerna hittas enklare.
I passagen vid 00:18: "Det är gryning allt får liv" skulle jag gilla om ni tar om "...allt får liiiiv" och sätter ordet "...allt..." på rätt ton och ersätter "...liiiv" med "liv". Sånt tror jag kommer automatiskt efter att man sjungit låten typ 50 till 100 gånger. Hoppas du inte tar illa upp Marruschkka. Du ska veta att om jag inte gillar det ni gör - skulle jag inte säga ett pip.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida