Forum > Demolåtar
Dividend(arr), 1up (sång) och Wernborg (gitarr) - STOLTA STAD
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.02.2008, 21:12:14 ---Knasigt.
Mycket snyggt arr. // Galet tal // Sången? För mycket öl? // Midielgitarr - usch och fy // Pampiga pukor
--- Slut citat ---
:lol:
Hade du druckit för mycket öl 1up? ;)
pukor! Det är wagner bastrummor! :angry:
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 14.02.2008, 00:43:19 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.02.2008, 21:12:14 ---Knasigt.
Mycket snyggt arr. // Galet tal // Sången? För mycket öl? // Midielgitarr - usch och fy // Pampiga pukor
--- Slut citat ---
:lol:
--- Slut citat ---
hmm, jag sjugner så där nykter! Hämtade inspration från någon tolkning jag hört förut. Av Bellman eller annan vismakare. Urmakare kan tiden. Jag kan sjunga.
Ja, att lyssna på Åkerström vore ju kanske bra. Fast å andra sidan. Göra sin egen tolkning rockar fetare. Så nu vet ni det. Omsjungning kan vi alltid göra. Igår vet jag att jag var väldigt trött iaf. Är nöjd med det gladlynta. Fast här verkar oftast en mindre gladlynt variant eftersökas. Jag tror jag lyssnar på Richters framförande av Beethovens sista pianosonat istället. Så kommer man i en lite tyngre stämning. Tänk att man kan höra musik fast man är döv. Det är snudd på snitsigt på min ära.
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 14.02.2008, 01:37:14 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 14.02.2008, 00:43:19 ---
--- Slut citat ---
hmm, jag sjugner så där nykter! Hämtade inspration från någon tolkning jag hört förut. Av Bellman eller annan vismakare. Urmakare kan tiden. Jag kan sjunga.
--- Slut citat ---
Jajo, men skadar inte att lyssna på Freds eller Sven-Bertils tolkning.
--- Citera ---Ja, att lyssna på Åkerström vore ju kanske bra. Fast å andra sidan. Göra sin egen tolkning rockar fetare. Så nu vet ni det.
Omsjungning kan vi alltid göra. Igår vet jag att jag var väldigt trött iaf. Är nöjd med det gladlynta. Fast här verkar oftast en mindre gladlynt variant eftersökas.
--- Citera ---
Jag tycker du fick till helt rätt stämning med din sång, det är vissa ställen som inte är i fas med melodin bara. :rolleyes: Och nån surhet också. Men coolt är det onekligen!
--- Slut citat ---
Jag tror jag lyssnar på Richters framförande av Beethovens sista pianosonat istället. Så kommer man i en lite tyngre stämning. Tänk att man kan höra musik fast man är döv. Det är snudd på snitsigt på min ära.
--- Slut citat ---
Mycket imponerande av Beethoven, KUNGEN inom klassicismen. Mozart kommer inte ens i närheten, trots sin stora produktion. (Fast smaken är ju olika :rolleyes:
Tycker mozart är rätt förutsägbar ofta (INTE alltid),,,
1up:
Säger bara en sak: Requiem! :)
Beethoven blir lite much rätt snabbt.
Mozart levererar en mer smekande lidelse. Om döden vore Beethoven skulle han vara en hingst utan kött och ben. Om döden vore Mozart skulle han vara en häst MED kött och ben och exoskelett.
Nej, men Mozart har ett klangspråk som tilltalar mig mycket. Det är väl egentligen som med kläder: man klär sig efter humör. Det finns Mozart och Beethovenhumör. Att påstå att Mr. B. skulle vara vida överlägsen Mr. M. är ju som att säga att en cello klingar bättre än en saxofon. Det är olika klanger, men är någon bättre?
Har man lyssnat på Mozarts samlade livsverk blir han kanske förutsägbar. Jag är inte där. Än.
Kyrie Eleison.
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 14.02.2008, 02:27:54 ---Säger bara en sak: Requiem! :)
Beethoven blir lite much rätt snabbt.
Mozart levererar en mer smekande lidelse. Om döden vore Beethoven skulle han vara en hingst utan kött och ben. Om döden vore Mozart skulle han vara en häst MED kött och ben och exoskelett.
Nej, men Mozart har ett klangspråk som tilltalar mig mycket. Det är väl egentligen som med kläder: man klär sig efter humör. Det finns Mozart och Beethovenhumör. Att påstå att Mr. B. skulle vara vida överlägsen Mr. M. är ju som att säga att en cello klingar bättre än en saxofon. Det är olika klanger, men är någon bättre?
Har man lyssnat på Mozarts samlade livsverk blir han kanske förutsägbar. Jag är inte där. Än.
Kyrie Eleison.
--- Slut citat ---
MAn får ju göra restriktionen till de bästa och mest kända verken. Håller du med mig om det faller det mesta du sagt ovan.
Det resterande faller på något du säger själv, fast med annat ordval: Smaken är delad.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida