Forum > Demolåtar
Dividend(arr), 1up (sång) och Wernborg (gitarr) - STOLTA STAD
Dividend:
Dividend snackar bellman på fejkdialekt :) Och 1up sjunger full som ett as, och Wernborg spelar gitarr medans flyttlasset går!!!
DETTA FÅR EJ MISSAS!
Liten nykomponerad stämma för alto är med :) (och dåligt trummad Wagnerbastrumma :), men bortse från den!) Dessutom kanske delar av sången, och speciellt uppläsandet (av mig) tas om. Och sången, och arret och ALLT. Men kul var det iaf.. :)
Till nästa version: Mahan lägger trummor och ja jag vet inte vad!
mahan:
Tjo PER!
Måste medge att jag med aningen oro laddade ner detta alster efter din senaste "metallartade" bottennotering! ;)
Tackolåv så är du inne på bättre banor igen, detta låter ju riktigt hyfsat.
Sång vill du ha till detta, har så inihelv..s brottom just nu, plus en rätt så god influensa, men om vi låter lite vatten rinna förbi i Ganges så kan ja ta upp ideén senare.
Är ju också jättekass på Bellmanlåtar, denna borde jag väl känna till..... :wacko: doesn´t ring the bell(man)...
Men om ingen annan modig sångare ställer upp så sitter jag väl främst i kön, lite hjälp med melodi o text behövs ju.... :)
Sätt upp en version utan Wagners kagge, så ska jag kolla hur jag får den "förstörd"! :D
h. johan
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 12.02.2008, 20:26:07 ---Tjo PER!
Måste medge att jag med aningen oro laddade ner detta alster efter din senaste "metallartade" bottennotering! ;)
--- Slut citat ---
Pga alla negativa (tja inte alla) tillrop, gjorde jag faktiskt en instrumentering av den. Var glad att jag inte lade upp den! :lol:
Nej, men det var skum humor i ett smått skumt lördagskvällstillstånd ;)
--- Citera ---Tackolåv så är du inne på bättre banor igen, detta låter ju riktigt hyfsat.
Sång vill du ha till detta, har så inihelv..s brottom just nu, plus en rätt så god influensa, men om vi låter lite vatten rinna förbi i Ganges så kan ja ta upp ideén senare.
Är ju också jättekass på Bellmanlåtar, denna borde jag väl känna till..... :wacko: doesn´t ring the bell(man)...
Men om ingen annan modig sångare ställer upp så sitter jag väl främst i kön, lite hjälp med melodi o text behövs ju.... :)
Sätt upp en version utan Wagners kagge, så ska jag kolla hur jag får den "förstörd"! :D
--- Slut citat ---
Pga internet är det ju gratis att skicka information :) Men vi kan vänta lite då!
Alltså jag är fortfarande på jakt efter en man, eller tja...
I slutet på (första) recitationen (som inte är med i låten), säger bellman faktiskt "Susanna sjunger", så kanske tänkte han sig en kvinnlig stämma. (Ja, med lite god vilja då)
Ha det! :)
david.roennlund:
:D
Tror nog att detta kan bli riktigt kul!
Gillar ditt prat i början av stycket.
Men ska du inte bryta efter enstund och lägga ett fetingtungt arr med massa trummor ^_^
Dividend:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 12.02.2008, 21:29:11 --- :D
Tror nog att detta kan bli riktigt kul!
Gillar ditt prat i början av stycket.
Men ska du inte bryta efter enstund och lägga ett fetingtungt arr med massa trummor ^_^
--- Slut citat ---
Jaså du är på jakt efter kvinnor du? :)
Jooo, trummor i massor. kanske elgitarr som plöjer en moses dal i stockholmsfjärden elelr va dfasen den nu heter! Allt är möjligt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida