Forum > Demolåtar
Dividend(arr), 1up (sång) och Wernborg (gitarr) - STOLTA STAD
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 14.02.2008, 03:23:47 ---
--- Citat från: 1up skrivet 14.02.2008, 02:27:54 ---Säger bara en sak: Requiem! :)
Beethoven blir lite much rätt snabbt.
Mozart levererar en mer smekande lidelse. Om döden vore Beethoven skulle han vara en hingst utan kött och ben. Om döden vore Mozart skulle han vara en häst MED kött och ben och exoskelett.
Nej, men Mozart har ett klangspråk som tilltalar mig mycket. Det är väl egentligen som med kläder: man klär sig efter humör. Det finns Mozart och Beethovenhumör. Att påstå att Mr. B. skulle vara vida överlägsen Mr. M. är ju som att säga att en cello klingar bättre än en saxofon. Det är olika klanger, men är någon bättre?
Har man lyssnat på Mozarts samlade livsverk blir han kanske förutsägbar. Jag är inte där. Än.
Kyrie Eleison.
--- Slut citat ---
MAn får ju göra restriktionen till de bästa och mest kända verken. Håller du med mig om det faller det mesta du sagt ovan.
Det resterande faller på något du säger själv, fast med annat ordval: Smaken är delad.
--- Slut citat ---
Går vi till försvar för Mr. B? ;)
Det må va hänt.
Uttrycker min åsikt. Den påverkas kanske inte av att man kan ha delade smaker och uppfattningar? Vem vet, om 20 år kanske vi båda föredrar Dvorak mer... Tiden ändrar ju också perceptionen.
Light Head:
En riktigt bra föreställning!
Musiken är väldigt tidstypisk, den får mig i alla fall att tänka på hur det nog var på Bellman's tid.
Arrangemanget är bra, men en sak hängde jag upp mig på,, det var upprepningen "gå inte för nära björnarna".
Det är skönt att man tryggt kan överlåta äkta kulturarbete åt hjältar som Dividend och 1up !!
1up:
--- Citat från: Light Head skrivet 14.02.2008, 13:11:31 ---En riktigt bra föreställning!
Musiken är väldigt tidstypisk, den får mig i alla fall att tänka på hur det nog var på Bellman's tid.
Arrangemanget är bra, men en sak hängde jag upp mig på,, det var upprepningen "gå inte för nära björnarna".
Det är skönt att man tryggt kan överlåta äkta kulturarbete åt hjältar som Dividend och 1up !!
--- Slut citat ---
:wub:
Tackar!
(åh sjutton, hade inte jag lovat att ge dig midi-filerna till någon chiplåt)
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 14.02.2008, 13:09:43 ---
Går vi till försvar för Mr. B? ;)
Det må va hänt.
Uttrycker min åsikt. Den påverkas kanske inte av att man kan ha delade smaker och uppfattningar? Vem vet, om 20 år kanske vi båda föredrar Dvorak mer... Tiden ändrar ju också perceptionen.
--- Slut citat ---
Jag bara driver med dig (tror jag). Mozart är förstås bra han med. :)
Harmonica mike:
Kul ide detta.
Musiken låter guld,och gura farbrorn gör ett gott jobb :lol:
Lite kring sången. 1up: Du har ett bra och helt outnyttjat register.Du ligger och sjunger på övre delen av halsen,och sånt är jobbigt tro mig.När jag började i band för över 20 år sedan så sjöng jag med samma teknik som dig. Dvs:Övre delen av halsen..På det sättet så klarar man max tio låtar i ett rockband under en kväll..så jag fick tänka om.Å andra sidan så blev det mycke munspelslir :D
Flytta ned sången(trycket i rösten från mellangärdet)till nedre delen av halsen och bröst toner.Testa att sjunga en snutt "opera" med full volym,skit i grannarna.Håll handen framför munnen(alternativt en bit mjukt papper)och känn efter var du släpper igenom minst med luft - där har du tekniken.Rösten har du redan,den surar mest på grund av felaktig teknik.
Gott hantverk överlag boys,kul att lyssna på - lite små crazyigt så där..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida