Forum > Demolåtar
Dividend(arr), 1up (sång) och Wernborg (gitarr) - STOLTA STAD
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 13.02.2008, 12:02:02 ---Kul att någon försöker sig på Bellman!
Uppfödd, som jag är, först på Sven-Bertils och sedan Freds nydanande tolkningar av denna
så är det alltid de som ligger som måttstock
--- Slut citat ---
Jo det är svårt att bortse från Fred när man gör sånt här, även Sven-Bertil..
--- Citera ---Jobba vidare med recitationen - mer teater!
Snygga stråkar
Valthornen ljudmässigt lite svagare
Sången ligger lite "ovanpå" resten
Den avslutande delen med lite "elgitarr" visar på nya möjligheter
Kanske en nyckelharpa skulle sitta bra?
--- Slut citat ---
Hornen skall ner lite absolut hör jag nu också, samt att recitationen iofs är rolig, men brister lite kvalité (både som teater och ljudet ;)
Tack skall du ha för lyssningen
Dividend:
--- Citat från: jay thomas skrivet 13.02.2008, 11:00:18 ---Hmm. Känns som det är meget studentikost, har lite svårt att ta till mig sprallet. Snygg instrumentering dock.
--- Slut citat ---
Bellman är väl inte för alla då ;)
jay thomas:
Kanske inte men jag reagerade på den i mina öron överdrivna artikulationen. Möjligt att det ska vara så egentligen men jag är mer van med en lite mer fyllebaserad artikulation. Har sjungit mycket Bellman i kör och det finns mycket att ösa ur. :)
Dividend:
--- Citat från: jay thomas skrivet 13.02.2008, 12:29:49 ---Kanske inte men jag reagerade på den i mina öron överdrivna artikulationen. Möjligt att det ska vara så egentligen men jag är mer van med en lite mer fyllebaserad artikulation. Har sjungit mycket Bellman i kör och det finns mycket att ösa ur. :)
--- Slut citat ---
"fyllebaserad" :lol: Ja, vi får se vad som händer på fredag :)
DEnna överdrivna artikulation, tja det är ganska inspirerat av Fred, som var inspirerad av Sven-Bertil (vad det verkar). Fred är kanske inte lika överdriven i sin artikulation, men det var vad jag tyckte var kul när jag spelade in det :)
Möjligt det inte funkar :blink:
I vilket fall kommer det en nyinspelning snart :)
Wernborg:
Knasigt.
Mycket snyggt arr. // Galet tal // Sången? För mycket öl? // Midielgitarr - usch och fy // Pampiga pukor
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida