Forum > Färdiga produktioner
Karl - common sense
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 08.02.2008, 00:54:30 ---Jaha vilken snygg encarta. Inte sett förut. Nejmen, skämtade om så noggranna frekvensangivelser. S-ljudet brukar ju ligga mellan fyra och ett halvt och sex tusen Hz och därför drog jag till med nåt i det området. Det är ju bara att vända puckeln uppåt i equalizern och höra var sh-ljudet förstärks och sedan vända den nedåt just där den nyss förstärkte, så att du kan svepa med en nedåtpekande kil och hitta frekvensmax. Loopa sh-ljudet så hittar du det snabbt. Så brukar jag gör med det finns säkert bättre metoder. Grammatiskt är det väl helt ok, där iaf!???... :huh:
--- Slut citat ---
Sorry karl för off topic..Men jag måste bara få tacka eq för ett smart och lärorikt inlägg..Så där långt har inte jag tänkt..Det brukar ta ett tag innan jag hittar ess:ena..Nu går det ju blixt snabbt!!
Schysst eq :wub:
Mvh
Micael
Tokai:
Här får jag ljuvliga associationer till Beach Boys stämmor och en hel del Simon & Garfunkel.
Tjusigt fingerspel på akustiska
Önskar att du gjorde ett musikaliskt stopp vid: "stop - take your time" - vid nåt ställe, för det behövs nåt som förändrar lite
nu maler det på hela tiden.
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 08.02.2008, 00:54:30 ---Jaha vilken snygg encarta. Inte sett förut. Nejmen, skämtade om så noggranna frekvensangivelser. S-ljudet brukar ju ligga mellan fyra och ett halvt och sex tusen Hz och därför drog jag till med nåt i det området. Det är ju bara att vända puckeln uppåt i equalizern och höra var sh-ljudet förstärks och sedan vända den nedåt just där den nyss förstärkte, så att du kan svepa med en nedåtpekande kil och hitta frekvensmax. Loopa sh-ljudet så hittar du det snabbt. Så brukar jag gör med det finns säkert bättre metoder. Grammatiskt är det väl helt ok, där iaf!???... :huh:
--- Slut citat ---
Eq håller snabbkurs i eq
:lol:
equality:
:P
MaxB:
I love this!
Härligt flöde i sång och spel.
...och två takter in i låten hör man vilken artist det ät fråga om
Jag hörde precis vad några har nämnt innan min, härliga influenser till Peter Gabriel. Med såna influenser ligger reverbet ganska rätt.
Ljudtekniskt tror jag dock du vinner på att ha mer närhet till allt, sång och och piano
Så var det det där ordet "wish" och "show", som låter mer än önskat. Det var ett bra tips om eq-användning som gavs i tråden, för att hitta bästa frekvens att skära i.
Heja Gabriel, mer sånt här till folket!!! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida