Forum > Färdiga produktioner
Karl - common sense
karl:
LÅTNAMN: Common sense
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: akustiskt
LÅTLÄNGD: 02:38
KOMPOSITÖR: karl
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
LÄNK:Common Sense
en låt på engelska som omväxling :ph34r: försökt greja med stämmor från början tänkte jag nog kanske ha den instrumental men sen smög det in sig lite andra melodier men den känns inte 100 i formen kanske men det blev vad det blev...gärna lite respons på låten som sådan..
Allt gott / karl
Wernborg:
Jag tycker det var en ovanligt "direkt" melodi för att komma från dig. Man brukar behöva några lyssningar på dina låtar annars. Det är också bra, men denna var annorlunda.
Inget direkt att såga idag.
mahan:
Jou Karl!
Visst e detta snyggt, ackegurorna rinner fram oerhört skönt, och två takter in i låten hör man vilken artist det ät fråga om. God personlig touch här åxå, som vanligt kan man väl säga!
Enda som sticker ut är sångens reverb, lite för roomig, sången blir lite ihålig, annars gillas detta!
Snyggt jobbat!
h. johan
Harmonica mike:
Tjena Karl.
Jag hakar på Johan om leadsångens reverb..I övrigt så låter det bra och Karls finurligheter i arrangemanget känner man igen..Nu sällar jag inte denna till din topp lista,men en godkänd mittlåt
får jag väl säga..
By the way..Fick du till nåt som gick att använda ur munspels filerna?
Mvh
Micael
DåligtGehör:
Min första reaktion är; skumt ljud. Framför allt eller kanske är det mest på sången, men det skymmer låten en del för mig. Dovt och lite burkigt istället för varmt o gott :huh: Fast det liksom kommer och går.
Annars riktigt skönt coolt driv i gitarrkompet och fint vävda melodiska linjer för rösterna! Passar perfekt med ett sådant slut och att hålla den så kort. Klart bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida