Forum > Färdiga produktioner
Karl - common sense
ynot:
Sången spricker lite i själva ljudet alltså annars ligger den fint.
Börjar bli riktigt sugen på o höra ett lite tungre komp bakom rösten.
DEt är vacker o lite stickigt i diskanten överlag.
Men att sätta stämmor o melodier är du helt grym på.
tony
karl:
helt ok mike med ot...börjar bli van.... <_< :P
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.02.2008, 01:59:20 ---
--- Citat från: equality skrivet 08.02.2008, 00:54:30 ---Jaha vilken snygg encarta. Inte sett förut. Nejmen, skämtade om så noggranna frekvensangivelser. S-ljudet brukar ju ligga mellan fyra och ett halvt och sex tusen Hz och därför drog jag till med nåt i det området. Det är ju bara att vända puckeln uppåt i equalizern och höra var sh-ljudet förstärks och sedan vända den nedåt just där den nyss förstärkte, så att du kan svepa med en nedåtpekande kil och hitta frekvensmax. Loopa sh-ljudet så hittar du det snabbt. Så brukar jag gör med det finns säkert bättre metoder. Grammatiskt är det väl helt ok, där iaf!???... :huh:
--- Slut citat ---
Sorry karl för off topic..Men jag måste bara få tacka eq för ett smart och lärorikt inlägg..Så där långt har inte jag tänkt..Det brukar ta ett tag innan jag hittar ess:ena..Nu går det ju blixt snabbt!!
Schysst eq :wub:
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
karl:
Får se...det kanske blir verklighet idag, kanske inte med denna låt men kl.4:a ska jag träffa en producent i studion och hans ska prodda två låtar som är under tillkomst och han kan säkert göra en del skumma grejer..typ distad bas till acapella :ph34r: kanske inte men på senare tid har jag känt att jag skriver samma låt gång på gång och jag vill bryta det mönstret så vi får se...tnx för tyckandet / karl B)
--- Citat från: ynot skrivet 09.02.2008, 11:35:02 ---Sången spricker lite i själva ljudet alltså annars ligger den fint.
Börjar bli riktigt sugen på o höra ett lite tungre komp bakom rösten.
DEt är vacker o lite stickigt i diskanten överlag.
Men att sätta stämmor o melodier är du helt grym på.
tony
--- Slut citat ---
equality:
Inte ofta jag laddar ner musik numera, inte av rättsliga skäl :rolleyes: utan pga att musiken till slut står mig upp i öronen, framför allt min egen, ungefär som när man ätit för mycket popcorn men den här kunde jag inte motstå. Helt underbar låt ---> mp3:an. Hoppas du ursäktar detta piratdåd.
karl:
Det bjussar jag på....k.o. ok :P
--- Citat från: equality skrivet 09.02.2008, 16:53:01 ---Inte ofta jag laddar ner musik numera, inte av rättsliga skäl :rolleyes: utan pga att musiken till slut står mig upp i öronen, framför allt min egen, ungefär som när man ätit för mycket popcorn men den här kunde jag inte motstå. Helt underbar låt ---> mp3:an. Hoppas du ursäktar detta piratdåd.
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida