Forum > Färdiga produktioner
Karl - common sense
karl:
menar du uttalet eller grama'n....ja det gick för fort skrev låten hemma i Tisdags kväll och var i studion fem timmar igår så ..som vanligt har ingen ork att tålmodigt greja errors i första läget och nu när jag lyssnar kan vissa grejer bli lite pinsamma vilket kanske inte hade behövts om jag ägnar mer tid till proddarna.... är det wish'et som fick dig ur balans <_< :P / allt gott karl
--- Citat från: Nad skrivet 07.02.2008, 03:29:50 ---Några fulingar på sången (I wish I could) hörde jag direkt,
men det är ju en demo. Hur snabbt fick Du till denna Karl?
Kanon refräng och gitarrliret är otroligt snyggt.
Nad
--- Slut citat ---
equality:
Jäklars vilken go låt! Så härligt sprudlande. Måste få nämna det slitna med en av dina "top five" men där har jag nog nämnt ett tjugotal redan.
Tror Nad menar sh-ljudet på "wish", det tar över totalt den korta stund det varar. Går säkert att skära lite vid 4102 -5978,2 Hz. :P
karl:
allvarligt är det den freqvensen???vilken koll,,,hade som sagt lite för brådis men det flöt ju på ganska bra och den låg bra i fingrarna också...men wishfunkade tydligen inte även om jag inte hör någon större skillnad...får skriva om så jag fixar att sjunga ( pinit) men skitkul att du gillar...
karl
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 07.02.2008, 22:35:51 ---Jäklars vilken go låt! Så härligt sprudlande. Måste få nämna det slitna med en av dina "top five" men där har jag nog nämnt ett tjugotal redan.
Tror Nad menar sh-ljudet på "wish", det tar över totalt den korta stund det varar. Går säkert att skära lite vid 4102 -5978,2 Hz. :P
--- Slut citat ---
Skulle nog skurit redan vid 4101 :rolleyes:
equality:
Jaha vilken snygg encarta. Inte sett förut. Nejmen, skämtade om så noggranna frekvensangivelser. S-ljudet brukar ju ligga mellan fyra och ett halvt och sex tusen Hz och därför drog jag till med nåt i det området. Det är ju bara att vända puckeln uppåt i equalizern och höra var sh-ljudet förstärks och sedan vända den nedåt just där den nyss förstärkte, så att du kan svepa med en nedåtpekande kil och hitta frekvensmax. Loopa sh-ljudet så hittar du det snabbt. Så brukar jag gör med det finns säkert bättre metoder. Grammatiskt är det väl helt ok, där iaf!???... :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida