Forum > Färdiga produktioner
karl - wash away the past
Fidden:
Skitbra sjunget i denna, karl!
Har bara en liten kommentar, och det är att det ligger någon bas jättelångt ut till höger, som nog skulle fungera bäst i mitten.
Snyggt arrat som tusan. Gillar hur den liksom smygväxer.
egghuvud:
--- Citat från: karl skrivet 15.03.2007, 18:14:53 ---tackars egghuvud...kul att du är med igen...Ja det kanske finns att göra på trummfronten men jag tycker det börjar ganska soft och fortsätter lite livligare..får se... menar du akustiska eller elgurkan på melodin(som från början kom på gitarr)??? jag tror också sångljudet funkar alltmer och du har ju hört mig från början och har den referensen med dig ;) tnx / karl
--- Slut citat ---
Jag menar den akutstiska gitarren som spelar med stråkarna. I själva melodifiguren som löper genom låten. :)
karl:
jag tror den blir kvar men kanske tightar upp den en aning...tack för konstruktiv kritik.../ karl
--- Citat från: egghuvud skrivet 18.03.2007, 21:27:08 ---
--- Citat från: karl skrivet 15.03.2007, 18:14:53 ---tackars egghuvud...kul att du är med igen...Ja det kanske finns att göra på trummfronten men jag tycker det börjar ganska soft och fortsätter lite livligare..får se... menar du akustiska eller elgurkan på melodin(som från början kom på gitarr)??? jag tror också sångljudet funkar alltmer och du har ju hört mig från början och har den referensen med dig ;) tnx / karl
--- Slut citat ---
Jag menar den akutstiska gitarren som spelar med stråkarna. I själva melodifiguren som löper genom låten. :)
--- Slut citat ---
Linkowich:
"Bra Karl reder sig själv" ^_^
Det här var riktigt bra! Skönt vemodig känsla.
Nån nämnde Peter Gabriel, och det är ju en solklar liknelse!
Om mixen: Det bumlar lite i den akustiska gitarren på vissa ställen. Kanske behöver skäras lite i EQn. Den far lite in och ut ur ljudbilden också... så eventuellt lite mer kompressor och/eller så hittar du nåt frekvensområde där den får husera ensam.
Om du hittade nån som kunde lägga äkta stråk på den också så skulle det vara fulländat! :P
Som sagt: Grymt bra! Den här kommer jag lyssna på igen.
EDIT: Kom ju på en till forumist som gjort sköna Gabrielska kompositioner, nämligen Emser. Ni kanske kan ha utbyte av varandra...
DåligtGehör:
Finaste fisken!
En del av det jag skulle vilja säga har redan sagts; lite bumlig gitarr, stråkarna väl höga och attackerande, mindre panning på röster kanske?
Däremot håller jag inte med herrarna E om att gitarren inte skall följa med stråkarna. Det tycker jag att den skall.
Hmm... hur skall man uttrycka det? Ljudbilden lite "smal" eller platt på något sätt. Inte riktigt någon topp, botten och djup.
Tycker du kunde dra upp gitarren eller vad det är som stökar runt i slutet och låta den få en mer påtaglig roll. Lite som på "May This Be Love" Wrecking Ball.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida