Forum > Färdiga produktioner

karl - wash away the past

<< < (5/11) > >>

91:an:
Det låter kanon som vanligt! Behagligt trumkomp! Skulle möjligen önska det var livespelade stråkar ;) :)

karl:
Lindeberg....tack för lyssningen...Ja, det blev aningen för mycket panning...får styra upp det...kul att du gillar stämningen i låten  :rolleyes:

--- Citat från: Kill That Autotuner skrivet 16.03.2007, 02:25:49 ---
--- Citat från: Kill That Autotuner skrivet 16.03.2007, 01:04:57 ---Gud nåde dig, karl.

Inte sedan Peter Gabriel dansade tryckare med Kate Bush i " Don´t give up " har jag väl fått samma känsla med "wash away the past".

Betyget blir högt, högt.

För att påminna dig : Du har väl satt upp mig på din lista på köpare av din kommande CD ? (Skulle bara påminna dig  B))

Kompgitarren är en anings bumlig bara. Kankse skulle behöva lite mer attack också. Dina låtar blir bättre och bättre proddade annars.

Högsta betyg.

P.s. Lyssna inte på studioteknisterna. För mig låter det klappat och klart. 

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

tackar...som du smörar kan du få första ex:et signerat  :P men kul att du gillar / tnx karl

Fidden...tack för dina öron....kul att du gillar arret  :rolleyes: jag funderar på att skaffa en subbas till mina monitorer...men jag tror dock kvalitén blivit bättre sen jag slängde lurarna :unsure:

karl:

--- Citat från: Linkowich skrivet 19.03.2007, 20:01:54 ---"Bra Karl reder sig själv"  ^_^

Det här var riktigt bra! Skönt vemodig känsla.
Nån nämnde Peter Gabriel, och det är ju en solklar liknelse!

Om mixen: Det bumlar lite i den akustiska gitarren på vissa ställen. Kanske behöver skäras lite i EQn. Den far lite in och ut ur ljudbilden också... så eventuellt lite mer kompressor och/eller så hittar du nåt frekvensområde där den får husera ensam.

Om du hittade nån som kunde lägga äkta stråk på den också så skulle det vara fulländat!  :P

Som sagt: Grymt bra! Den här kommer jag lyssna på igen.

EDIT: Kom ju på en till forumist som gjort sköna Gabrielska kompositioner, nämligen Emser. Ni kanske kan ha utbyte av varandra...

--- Slut citat ---

--- Citat från: 91:an skrivet 19.03.2007, 21:30:37 ---Det låter kanon som vanligt! Behagligt trumkomp! Skulle möjligen önska det var livespelade stråkar ;) :)

--- Slut citat ---
Linkowich och 91:an...tack för lyssning och visst skulle det vara kul med "the real thing" men det får jag ta om jag spelar in den för lite mer seriös produktion....har ett pris sen gammalt med en violonist och cellist, 1500 / näsa för inspelning och det skulle skena iväg om man ville ha det på var och varannan låt...så det får vänta...tnx igen.....

Dåligt Gehör....ska lyssna på" May This Be Love" igen och se vad du menar,,,har den inte i huvudet nu...men kul att du tycker att det är "fina fisken"

//: karl

Kill That Autotuner:

--- Citat från: karl skrivet 19.03.2007, 23:14:04 ---Lindeberg....tack för lyssningen...Ja, det blev aningen för mycket panning...får styra upp det...kul att du gillar stämningen i låten  :rolleyes:

--- Citat från: Kill That Autotuner skrivet 16.03.2007, 02:25:49 ---
--- Citat från: Kill That Autotuner skrivet 16.03.2007, 01:04:57 ---Gud nåde dig, karl.

Inte sedan Peter Gabriel dansade tryckare med Kate Bush i " Don´t give up " har jag väl fått samma känsla med "wash away the past".

Betyget blir högt, högt.

För att påminna dig : Du har väl satt upp mig på din lista på köpare av din kommande CD ? (Skulle bara påminna dig  B))

Kompgitarren är en anings bumlig bara. Kankse skulle behöva lite mer attack också. Dina låtar blir bättre och bättre proddade annars.

Högsta betyg.

P.s. Lyssna inte på studioteknisterna. För mig låter det klappat och klart. 

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

tackar...som du smörar kan du få första ex:et signerat  :P men kul att du gillar / tnx karl

Fidden...tack för dina öron....kul att du gillar arret  :rolleyes: jag funderar på att skaffa en subbas till mina monitorer...men jag tror dock kvalitén blivit bättre sen jag slängde lurarna :unsure:

--- Slut citat ---

Ähhm.. öhm. Nu ser jag ingen ökning på min karma här.. Har du inte glömt en *host* sak ?  Jag smörar ? näää.... -_-

karl:
 B) :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion