Forum > Färdiga produktioner

karl - wash away the past

<< < (3/11) > >>

Emulator:

--- Citat från: karl skrivet 15.03.2007, 22:42:40 ---Hellu e......Vad är en demo eller färdig demo?? demonstration, jag är väl kvar i dåtiden då en demo var en demo...är kluven........ska väl plita ihop en tredje och ev. en fjärde vers också...jobbar vidare och du har nog rätt, skulle ha postat i halvfärdig....tnx / k.
--- Citat från: equality skrivet 14.03.2007, 23:34:30 ---Bara lyssnat nåt varv. Skön nerv i låten. Stråk/gitarrfiguren helskön. Håller med egget om att stråkarna kan sköta den själva. Måste nog hända lite mer om den skall hålla uppe mitt intresse i närmare 4½ minut både musik- och textmässigt och är det verkligen en "färdig demo"?

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

postar man under halvfärdiga demos kan man skylla på att man inte e klar  :rolleyes: nejmen jag postar väl där tills man inte vill pilla mer utan är nöjd?

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 15.03.2007, 22:45:24 ---
--- Citat från: karl skrivet 15.03.2007, 22:42:40 ---Hellu e......Vad är en demo eller färdig demo?? demonstration, jag är väl kvar i dåtiden då en demo var en demo...är kluven........ska väl plita ihop en tredje och ev. en fjärde vers också...jobbar vidare och du har nog rätt, skulle ha postat i halvfärdig....tnx / k.
--- Citat från: equality skrivet 14.03.2007, 23:34:30 ---Bara lyssnat nåt varv. Skön nerv i låten. Stråk/gitarrfiguren helskön. Håller med egget om att stråkarna kan sköta den själva. Måste nog hända lite mer om den skall hålla uppe mitt intresse i närmare 4½ minut både musik- och textmässigt och är det verkligen en "färdig demo"?

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

postar man under halvfärdiga demos kan man skylla på att man inte e klar  :rolleyes: nejmen jag postar väl där tills man inte vill pilla mer utan är nöjd?

--- Slut citat ---

Spelar väl ingen större roll var man postar men det är ju rätt schysst att det är uppdelat i två demohalvor. Och jag vet ju var jag kommer att posta 98% av mina alster  :rolleyes:. Lyssnat igen och stråkgrejen är så j-la bra och kanonljud på denna. Snyggt inflikad sång också. Ribban ligger ju så högt att du bara "måste" jobba vidare med denna. Har otrolig potential och vägrar därför betrakta den som färdig...äh du fattar!  :D

karl:
Jag tror aldrig jag blir riktigt nöjd med prod:en och skulle därför aldrig sluta "pilla" och om det nå'n gång skulle bli aktuellt med en lite mer seriös inspelning då ser jag mina "demo(s)(n)som mallar till ett snäpp bättre men då blir det färdig produktion....( men det kankse aldrig händer..../ karl
--- Citat från: Emulator skrivet 15.03.2007, 22:45:24 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Kill That Autotuner:
Gud nåde dig, karl.

Inte sedan Peter Gabriel dansade tryckare med Kate Bush i " Don´t give up " har jag väl fått samma känsla med "wash away the past".

Betyget blir högt, högt.

För att påminna dig : Du har väl satt upp mig på din lista på köpare av din kommande CD ? (Skulle bara påminna dig  B))

Kompgitarren är en anings bumlig bara. Kankse skulle behöva lite mer attack också. Dina låtar blir bättre och bättre proddade annars.

Högsta betyg.

Kill That Autotuner:

--- Citat från: Kill That Autotuner skrivet 16.03.2007, 01:04:57 ---Gud nåde dig, karl.

Inte sedan Peter Gabriel dansade tryckare med Kate Bush i " Don´t give up " har jag väl fått samma känsla med "wash away the past".

Betyget blir högt, högt.

För att påminna dig : Du har väl satt upp mig på din lista på köpare av din kommande CD ? (Skulle bara påminna dig  B))

Kompgitarren är en anings bumlig bara. Kankse skulle behöva lite mer attack också. Dina låtar blir bättre och bättre proddade annars.

Högsta betyg.

P.s. Lyssna inte på studioteknisterna. För mig låter det klappat och klart. 

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion