Forum > Färdiga produktioner

Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical

<< < (6/8) > >>

Rattlesnake:
Pianot
Jag tycker pianoljudet är ganska fint, dovt som jag gillar, och med mekanikslammer som man anar i de tystare partierna.

Sång
Sången är oklanderlig, men lite opersonlig. Jag hör inga sura toner någonstans, och stämmorna sitter klockers, men man känner sig lite oberörd. Skulle den ligga högre i mixen och ha lite mer topp så det blev mera "väs", kanske det skulle övertyga mer. Kanske mera kompressor också.

Stråk
Stråkarna är ett jaha. Känns intetsägande att fylla i blöta stråkmattor på pianoackord.

Komposition
Kompositionen är en aning tråkig, mest bara am-G-F-G-am svängar som visserligen varieras med några brytande ackord, men det blir för mycket moll. (reservation för tonarten, har inte kollat.) Saknar ett stick som bryter av, och framfört allt någon form av hook.

Arr
Saknar uppbyggnad och klangvariation, låten låter ganska lika från start till mål, det händer inte så mycket så man tappar liksom lätt fokus. En stråkkvartett med "träkänsla" skulle nog pigga upp mera än de blöta stråkarna. Kanske några enstaka träblåsinstrument här och var.

Mahans variant ger visserligen mera tyngd, men det tippar så lätt åt heavyballad-hållet då, och jag tycker inte det är rätt väg att gå.  <_<  :D

Roboseal:
Back in business, än en gång tack för all kritik, jag tänker inte kommentera allas inlägg men har läst allt ni skrivit och kommer suga åt mig kritiken (både ris och ros)
Börjar så smått få tillbaka lite tid vilket jag inte haft på ett tag och kommer prova lite nya arr och pålägg med hjälp av alla era kommentarer.
jag lyssnade på mahans version och visst blir det betydligt mer "levande", men som rattle säger så blir det kanske aningens för
mycket rockballad aktigt, men lite åt det hållet som mahan pekar åt är värt att utforska helt klart.

Förhoppningsvis kommer vi fram till en mer spännande produktion i slutänden  :)

MaxB:
Jag har inte läst vad andra skrivit utan skriver spontant efter att ha hört låten för första gången alltså en gång - i datorhögtalare nu.
Jag tycker det är vackert och stämningsfyllt. Jag tror också att det skulle bli ett enormt lyft för låten om det är ett "hårdrockband" (alltså distade gitarrer och tung bas) som kommer in efter halva låten. Rockgrupper är som bekant balladernas mästare och den förändringen i den här låten skulle bli ett enormt lyft, tror jag.

Klemme:
Kanonbra låt. Sången låter nästan som en tvärflöjt på vissa ställen..otroligt. vad gäller mixandet så tycker jag att det funkar hur bra som helst, däremot tycker jag att pianot låter styltigt. Jag vet inte om det är spelat efter klick eller om det är kvantiserat men det låter lite robot. Den här låten tror jag skulle må om tempot kunde varieras lite. Alternativ två är full orkester.

//Richard.

IKEN:
Snygg sång,körerna får mej tårögd.....
Håller med Klemme om att pianot låter lite MIDI.
förövrigt,snyggt ljud,fin ljudbild,och Åsa,vilken röst!!! :o :)
Var rädd om den.....
Jäklar vilka musiker det finns här,VST-Forumet är inte i närheten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion