Forum > Färdiga produktioner

Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical

(1/8) > >>

Roboseal:
LÅTNAMN: Tragically Magical
ARTIST/GRUPP: Roboseal / Åsa
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR: Roboseal
PRODUCENT: Roboseal / Åsa
EV. MEDVERKANDE: Åsa
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Lägger upp en version av en låt jag haft uppe här innan, men som Åsa och jag nu samarbetat fram över internet.
Hoppas på lite input, det har varit jättekul och smidigt att jobba med Åsa som har hjälpt mig att lyfta låten
något otroligt med hennes sång  :wub:

Tack igen Åsa och jag ser fram emot fler intressanta projekt i framtiden.

Here goes.... tyck till.

Edit: Ny version

1up:
Fasen vad snyggt! Pianosoundet kunde man önska va liiite mer övertygande, iofs precis med grym referens från allas vår herr Hans Zimmer, men iaf! Sången åh så fin. Låten bara smekte iväg som en fjäder vid naken hud. Gåshuden infann sig icke denna gången, men är hoppfull inför framtiden! Give us more!

Tokai:
Fin låt det här, gillar skarpt. Och Åsa:s sångt är uttrycksfullt och känsligt utförd. Men pianot är för högt i förhållande till sången. Och det måste till nåt som ligger i dom lägre frekvenserna: en synt, bas, baskagge - nåt-
Nu känns det tunt, speciellt efter refrängen och stråkarna  kanska menlösa. Mer betoning, mer närvaro i stråkarna.

Roboseal:

--- Citat från: 1up skrivet 23.01.2008, 19:33:53 ---Fasen vad snyggt! Pianosoundet kunde man önska va liiite mer övertygande, iofs precis med grym referens från allas vår herr Hans Zimmer, men iaf! Sången åh så fin. Låten bara smekte iväg som en fjäder vid naken hud. Gåshuden infann sig icke denna gången, men är hoppfull inför framtiden! Give us more!

--- Slut citat ---

tack för de snälla orden. Jag har försökt vässa till pianoljudet lite, men har inte blivit riktigt nöjd....får tweaka mer helt enkelt :)

--- Citat från: Tokai skrivet 23.01.2008, 19:38:52 ---Fin låt det här, gillar skarpt. Och Åsa:s sångt är uttrycksfullt och känsligt utförd. Men pianot är för högt i förhållande till sången. Och det måste till nåt som ligger i dom lägre frekvenserna: en synt, bas, baskagge - nåt-
Nu känns det tunt, speciellt efter refrängen och stråkarna  kanska menlösa. Mer betoning, mer närvaro i stråkarna.

--- Slut citat ---

Helt korrekt, vi har funderat på att ha lite extra tryck i refrängen iallafall, men samtidigt så gjorde jag låten för att hålla den väldigt minimalistisk från början
och har inte riktigt velat öka på det hela...men jag förstår din input helt klart.

Emulator:
låten är fin. inget snack, men den känns lite slätstruken...som man hört det förr. iof inget fel med det alls, men något extra bör till.

Bra spelat, och bra sång. Men bara för att jag vet hr skitbra du sjunger Åsa: jag tror du ligger lite off tune här o var i de inledande meningarna  :ph34r:

jag kan ha fel, har haft det förr vill jag minnas.

Bra överlag, men inget som fastnar hos mig är jag rädd...lite mer puff och den klistrar sig nog!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion