Forum > Färdiga produktioner
Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical
Åsa:
Tack för lyssning och kommentarer, otroligt kul att läsa, och givande! Tori Amos-känsla... :wub: man tackar!!
Jonnerstone: ha ha, ja jag har väl nämt det där med sångvolymen några gånger och där fick jag tillbaka :D Jag som var rädd att jag låg lite för högt i volym nu.. får vräka på lite till, eller åtminstone ta ner pianot.. Duett? -Ja jättegärna! Säg bara till!
Vi får diskutera lite om låten och mixning osv... och den här tråden får flyttas till halvfärdiga demon.. tills den är klar ;)
Åsa:
--- Citat från: Wernborg skrivet 25.01.2008, 23:55:13 ---Pianot är ett stort problem. Spela med pedal är ett måste, speciellt som inte mycket döljer det.
Några har varit inne på stråkar. Jag hör tyngre grejer, distade gitarrer och tunga trummor, fullt band med andra ord.
Ok låt, men jag tror den kräver mer kläder.
Något som sticker ut behövs. Mer attityd i sång (som är bra) eller i arret.
--- Slut citat ---
Efter alla lyssningar nu fram och tillbaka så håller jag med dig (er) om att det nog ska till mer i låten.. och som du skriver, mer attiyd i sång eller i arret.. det ena kommer att ge det andra och då blir det mer liv i låten -som jag tycker är underbar som den är men det behövs något lite extra.. som sagt, vi får klura lite.. "mer kläder" det var bra uttryckt..
mahan:
Jawisserligen!
mahan kunde ju inte låta bli att blanda sig in i detta projekt!
Här e min version av låten, tyckte åssån att den var värd en trumma och en bas!
ett enda "buuu" och jag plockar bort versionen, OK?
http://www.johanm.com/asa/Tradically.mp3
Väldigt snabbt o uselt spelat av mig men
detta bara som en idé hur komme vidare! :D
h. johan
Åsa:
--- Citat från: mahan skrivet 26.01.2008, 01:57:18 ---Jawisserligen!
h. johan
--- Slut citat ---
Tjenare! Alla idéer är bra utom dom dåliga :D och även om du snabbt spelat ihop detta så förstår jag ju tanken med det.. det är som wernborg skrev, mer kläder på låten.. Det ska till något mer för att hålla ihop låten, lyfta den på vissa ställen osv. Vi får se vad som händer med den. Vi återkommer när det finns nåt nytt att lyssna på! Tack för att ni engagerar er, det uppskattas! Robert skrev ju att han fått en hel sjö av idéer efter kommentarerna!
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 26.01.2008, 01:57:18 ---Jawisserligen!
h. johan
--- Slut citat ---
Jag tycker det låter bra med mer instrumentring - låten lyfter helt klart.Definitivt en ide att anamma.
Snyggt när det kommer in efter ett tag,kanske cymbaler i stället för Krascharna.Lite stillsamt softat cymbal lir tror jag skulle sitta jutet.Ide´n mycket bra Johan.Svaga ringande cymbaler i små "cresendon" här och där tillsammans med ditt övriga lir - absolut!
Jag tror på denna låt.Det kan bli mycket vackert med lite mer arbete,känslan finns redan - hitta guld kornen och fullända arret.Tetsade lite munspel i tredje moll position till detta runt sången.Definitivt inget blues lir,mera melodiöst.Fundera på om det kan vara något..jag kan ju kasta in en länk så får du höra hur det låter..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida