Forum > Färdiga produktioner
Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical
jonnerstone:
Tjenare, detta var ju vackert. Håller med om tidigare inlägg att pianoljudet lämnar övrigt att önska, blir lite stelt och plonkigt. Men plus för att det är bra spelat. Ett litet mer genomarbetat arr skulle ju inte heller sitta helt fel.
Ja du Åsa!! hur var det nu med det där med sång och volym. Vill minnas att det finns en person här på forumet som brukar vara på mig angående just detta fenomen. nämner inga namn ;) Men bra sjunger du i alla fall!!! Kanske man får turen att göra ett samarbete med dig nån gång......kanske en duett :)
Bra jobbat
Micke
Harmonica mike:
Riktigt bra jobbat här av er båda.Lyssnade på bägge mixarna,och ja - du ligger för lågt i mixen volym mässigt Åsa.Om pianot är spelat med keys så skulle lite mer dynamik vara att föredra i anslaget.Det slår liite hårt tycker jag,lite mer variation i dynamik när sången kommer in.Då skulle det bli bländande..liite mer sustain skulle jag oxå vilja höra här och där..Så flygel känslan smyger sig på..Blir spännande att se om det går att fixa.
Men som sagt,mycket bra jobb så här långt!
Mvh
Micael
Roboseal:
Vill först tacka för all kritik och tips vi fått, Jag har fått en sjö av idéer att genomföra för att göra låten mer spännande.
Främst är det väl att byta tankesett dvs att låta låten akompanjera sången och inte tvärtom, som det är nu (och blev pga att jag själv inte är sångare)
Tyvärr ska jag 100mil upp till de norrlänska skogarna om en halvtimma och kommer vara utan internet tills på tisdag förmodligen och cubase förståss :(
men fortsättning följer helt klart, eller vad säger du Åsa ;)
Någon admin kanske kan flytta denna till halvfärdiga demon, då jag antar att det kommer komma en hel del uppdateringar framöver.
Har även lagt upp åsas senaste version i förstainlägget.
Thomas:
En fin låt och mycket vacker sång! Lite soft Tori Amos-känsla. Gott!
Mina åsikter:
* Fram med sången, den är idag för svag jämfört med pianot.
* Pianot kan förbättras tycker jag. Det är idag lite "stolpigt" spelat och utan sustainpedal, vilket gör att det blir helt tyst många gånger innan nästa takt börjar. Så spela helst in den med sustainpedal (eller ändra vissa notlängder så att det blir som simulerad pedal) och lägg gärna på lite reverb också. Sedan tycker jag att man kan sväva ut lite mer mot slutet, istället för att spela på samma sätt hela tiden.
* Andra halvan behöver nåt lyft för att inte låta precis som första halvan. En stråkkvartett, som spelar mot och tillsammans med sången kanske?
Wernborg:
Pianot är ett stort problem. Spela med pedal är ett måste, speciellt som inte mycket döljer det.
Några har varit inne på stråkar. Jag hör tyngre grejer, distade gitarrer och tunga trummor, fullt band med andra ord.
Ok låt, men jag tror den kräver mer kläder.
Något som sticker ut behövs. Mer attityd i sång (som är bra) eller i arret.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida