Forum > Färdiga produktioner
Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical
Åsa:
--- Citat från: freddy skrivet 24.01.2008, 00:01:16 ---Åsa sjunger bra som vanligt, du är en av mina favoriter på detta forum :)
Väldigt behagligt att lyssna på, bra låt. Låter aningen tomt ibland i vissa delar av låten, kanske skulle behöva något mer instrument som balanserar upp ljudbilden. Bra jobbat i alla fall, riktigt fint.
--- Slut citat ---
:wub: å, tack snälla du!! Det där värmde ju hur gott som helst!
Åsa:
Jätteroligt med så mycket kommentarer! :)
Jag har suttit och dragit i lite tåtar nu ikväll, eq o grejer.. finns ju fina tekniska termer för det där men dom kan jag inte ;)
Jag inbillar mig att jag lyckats få fram sången mer, lite lättare, lite mer klang. Och iom att det kom fram lite klang så kändes det mindre surt på dom där ställena i början.. tror jag.. mina öron kanske luras..
Känslan jag försökte få fram i första versen, vemod, ledsamhet.. det gjorde nog sitt till för orenheten som hörs lite ibland.
Jag tar mig friheten o lägger upp den nya testen jag gjort här så kan ni om ni vill lyssna igen o se om sången ligger bättre nu, eller bättre förut? Så kan väl du Robert lägga den i första inlägget sen när du sitter vid datorn igen?
ADMIN EDIT:
Nya versioner ersätter det tidigare i första inlägget.
equality:
Jättefin låt. Även i Åsas mix tycker jag sången är för svag. Finns en skön pondus i pianospelet som kontrasterar snyggt mot Åsas mjuka och fina röst. Gott att lyssna till.
david.roennlund:
håller med eq, sången ligger fortsatt lite lågt...
Åsa:
--- Citat från: equality skrivet 24.01.2008, 00:21:55 ---Jättefin låt. Även i Åsas mix tycker jag sången är för svag. Finns en skön pondus i pianospelet som kontrasterar snyggt mot Åsas mjuka och fina röst. Gott att lyssna till.
--- Slut citat ---
hej o tack! hm... så sången ligger för lågt än.. i volym eller är det rent "mixningsmässigt", alltså för låg eller för långt bak? För övrigt så är det jag som mixat in sången i första versionen också ;) Så ge mig gärna tips på hur jag kan få det bättre, ni kan det här såå mkt bättre än mig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida