Forum > Färdiga produktioner

Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical

<< < (2/8) > >>

Åsa:
Hej på er! Tack för fina ord  :wub: , håller med i påpekandet på:
-pianot för högt i förhållande till sången, det är jag som är skyldig till mixning av sång och nivå på sång/musik, det skulle behöva göras nåt åt sången tror jag så den får mer rymd, mindre dov.. vet inte hur jag ska förklara, men det kan säkert ni  :D

-förväntade mig nästan att du emu  ;) skulle påpeka dom där tonerna, hör själv att jag låter lite halvdan på vissa i första versen.. men tänkte att det kanske kan få passera som lite känslosamt  :lol: Den är inte helt lätt att sjunga, rätt krävande.. men jättekul att sjunga den  :wub:

DåligtGehör:

--- Citera ---låten är fin. inget snack, men den känns lite slätstruken...som man hört det förr. iof inget fel med det alls, men något extra bör till.
--- Slut citat ---

Tycker nog att sången/melidin är helt ok men att det kringvarande skulle kunna arras mer spännande. Ja... i detta fall så känns det som att sången kunde i stort behållas men gärna ett klart mer spännande arr. Varför inte minska på pianots roll och göra ett bra intrikat arr för några stråkar. Dvs inte bara någon konventionell stråkpadsmatta.

stajo:
Hej

Jättefin låt. Håller med i det mesta men främst att sången måste ju fram fram fram :).
Pianospelet i sig är fint men det är lite "hårt" spelat, kanske spelar du lite mycket ibland, pianot finns ju för att stödja huvudmelodin som sången för fram så det får liksom inte leva sitt eget liv. Däremot på vissa partier kör du på som du gör nu.
Stråket är kanske lite intetsägande men det är ju som sagt vad man har för syfte med det. Är dock lite sugen på att testa att göra det lite annorlunda  :unsure:.

Bra jobb av båda
/Staffan

david.roennlund:
Hello!

Snyggt , kul att får höraäntligen få höra sången Åsa  ;)
Väldigt snyggt sjunget!
Håller nog med emu om att starten kanske inte är 100... men efter enstund blit det riktig brabra!

upp med sången, den ska vara långt framme :)
lite mer rumklang på pianot?

summa summarum en trevligt låt

//david

freddy:
Åsa sjunger bra som vanligt, du är en av mina favoriter på detta forum :)
Väldigt behagligt att lyssna på, bra låt. Låter aningen tomt ibland i vissa delar av låten, kanske skulle behöva något mer instrument som balanserar upp ljudbilden. Bra jobbat i alla fall, riktigt fint.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion