Forum > Demolåtar

ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.

<< < (12/14) > >>

equality:
Härlig vildmarksjazz som ger sköna ryggrysningar. Tycker mixen är bra. Har liiite svårt att höra texten i början, den högra trumman skymmer något. Kanske ner 2 dB på den. Pianot krockar något med stråkarna då de ligger i samma frekvensområde och i mitten. Kanske går att fixa genom att dubbeltracka stråkarna, fasförskjuta, panna ut och låta pianot vara kvar i mitten. Kul att höra denna igen. Väl värd att kämpa med ytterligare.

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 25.07.2008, 11:17:03 ---Härlig vildmarksjazz som ger sköna ryggrysningar. Tycker mixen är bra. Har liiite svårt att höra texten i början, den högra trumman skymmer något. Kanske ner 2 dB på den. Pianot krockar något med stråkarna då de ligger i samma frekvensområde och i mitten. Kanske går att fixa genom att dubbeltracka stråkarna, fasförskjuta, panna ut och låta pianot vara kvar i mitten. Kul att höra denna igen. Väl värd att kämpa med ytterligare.

--- Slut citat ---

Tjabba Mikey.
Kanon tips om cellon i mitt liret! Pianot är ju "rätt" lirat och skyms lite av den centrerade cellon,tar till mig det samt Johans tips om att sänka virveln lite då lär pianot krypa fram ordentligt i mixen.
Höger puka lite hög,skarpt noterat och tar det med mig oxå..Sen funderatr jag på att sjunga om mina "verser" då jag inte är riktigt nöjd med min insats där..OOajajaj prylarna kanske oxå lite höga i låten,får se när jag har grunden i ordning.Vidare så kan man kanske ge dom lite delay för lite "bergs känsla" som Emulatorn tipsade om tidigare då låten var under uppbyggnad.Samt lite mer sång mot slutet,sen så... :)
Spelat låten för diverse musik bekantskaper i sommar och betyget är högt,så den förtjänar lite till jobb för att kallas klar,nu vet jag vad jag skall göra.

Skitkul att ni alla orkar bry er och komma med tips då jag har lyssnat sönder mig på denna.Det blir ju lätt så när man lirat rubbet och mixat sig förvirrad :D
Nu skall jag göra denna klar!

Mvh
Micael

Eddi:
Hörde denna bland de första låtarna jag lyssnade på när jag var ny medlem på KR och tänkte vad är detta.......jojkpop???
Med senaste versionen och Åsa plus allt finslip som skett så är det bara att erkänna att det är ju hur bra som helst från shamantrumma till vargtjut och allt där emellan.

Eko

Harmonica mike:

--- Citat från: Eko skrivet 25.07.2008, 22:00:16 ---Hörde denna bland de första låtarna jag lyssnade på när jag var ny medlem på KR och tänkte vad är detta.......jojkpop???
Med senaste versionen och Åsa plus allt finslip som skett så är det bara att erkänna att det är ju hur bra som helst från shamantrumma till vargtjut och allt där emellan.

Eko

--- Slut citat ---

Eko:
Jo den här har gått några varv..Men jag körde fast i mix och arr,tyckte det grötade och hade sig..Nu har jag fått kanon tips kring mixeriet.Kör en version 6 på nån dag,som får bli den sista.
Skitkul att du gillar denna,den är ju lite ovanlig och speciell..Jojk pop var en kul benämning,Mahan/Johan kallar den för "Varga jazzen"  :D

Mvh
Micael

Harmonica mike:
Hej gott folk.

Då kör vi version sex,förhoppningsvis den sista..

VERSION 6 18/8 2008

Mycket tacksam för kommentarer på mixen,sitter den nu - det är den stora frågan?

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion