Forum > Demolåtar

ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.

(1/14) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Marja-Lena Vargens år.
Artist:Harmonica mike/Åsa
Kompositör/Text/Prod:Hm
Genre:Etnic,jazz,blues visa
Ev.medverkande: Åsa Wetter på sång
Inspelnings år:2007-08
Format:mp3
Status: Finalmix?

Hej gott folk.

Version 7

Tog till mig dom bra kommentarerna jag fick av Equality och Emulatorn.Wernborgs tips,ja vi får se vad han säger om mitt förslag :)

Höjde hela mixen runt 4 k,samt brightade pianot mycket lite.
Pannade ut cello stråket mer,och donade lite med stereo effekt på densamma(hörs nog bäst i lurar).
Sänkte basen lite under solo partiet.
Tog bort några peakar i Åsa:s sång.

Kanske har jag den nu..Gör som vanligt - såga på!

Mvh
Micael

max:
Tjena!

Ingen genre som jag brukar lyssna på, men tycker detta svänger bra och är skönt att lyssna på :)
Bra sång och härlig vändning vid 1:20.
Snyggt jobbat med trummorna!
Mixningen får någon som är kunnig kommentera :)

Ha det!

Harmonica mike:

--- Citat från: max skrivet 21.01.2008, 23:41:12 ---Tjena!

Ingen genre som jag brukar lyssna på, men tycker detta svänger bra och är skönt att lyssna på :)
Bra sång och härlig vändning vid 1:20.
Snyggt jobbat med trummorna!
Mixningen får någon som är kunnig kommentera :)

Ha det!

--- Slut citat ---

Max:
Tack för att du gillar låten trots att genren inte är din,inte min heller..Men vad gör man när ideerna kommer - spelar in..Alltid är det nån som gillar det.. :D
Jag har slitit mitt hår med drumsen,så den kommentaren värmde gott.

Tack för kommentar.

Mvh
Micael

mahan:
TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 22.01.2008, 01:12:10 ---TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

--- Slut citat ---

Johan.
Jo jag kände på mig att jag skurit bort för mycket botten ur pukorna...hade en del frekvens krockar som jag inte fick bukt med så jag skar väl lite väl häftigt..Tycker du att ylet funkar? Eller skall jag ta bort det? Behåller jag det så reverberar jag mer,fast det är ganska mycket rev på det nu..

Jag fick inte tag i nån bra brasa att lägga in i låten,,hittade en men det var ingen wave så jag fick inte in den i mixen..Vette fanken hur man konverterar sånt..

Under piano delen,är det virveln du menar,eller pukslagen?

Jag skall oxå komplettera med kvinnliga stämmor för att knyta ihop säcken så att säga,men det får bli i ett senare skede..

Tacksam för att du svarade så snabbt.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion