Forum > Demolåtar
ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.
Emulator:
crappy laptopspeakers.
Skall återkomma med ytterligare lyssning, men nu tycker jag väl det verkar som du är klar, eller riktigt nära (svårt i dessa burkar :D )
En tanke slog mig. jag skulle gärna se att du kanske testar med svaga delayer på trummor, ch kanske på åsa. Slår på skinn och joddlar bland fjäll, då borde man höra svaga ekon :D
återkommer :)
Harmonica mike:
Emulatorn:
Bra idé,men undrar om det grötar än mer? Kan ju testa det i morgon.. Återkom gärna då du sitter vid bättre lyssning.. Mvh Micael
equality:
Yes, låter färdigt förutom att piano och cello krockar fortfarande i mina öron. Låter som de har olika reverb och får ingen stereoupplevelse av något av instrumenten. Försök att separera dom mer för de ligger nära frekvensmässigt stundtals.
Annars topp :) och att jag skarpt gillar låten visste du redan.
Emulator:
Lyssnat lite bättre nu, och håller lite med eq. testade med en eq :rolleyes: och sänkte lite mellan 200-400 Hz, och gav en boost kring 4 Khz. Låter fräschare och mer luftigt då, och krockarna verkar inte lika påfallande.
Pianot kanske kunde transponeras en oktav upp, alternativt ökas diskant något, för det blir lite murrigt.
mina 0.02$
:)
Wernborg:
Sticket i mitten är rätt konstigt faktiskt. Jag hade fimpat trummorna helt där och lagt in ett standard ridekomp bara. Fotstampad hihat också så klart. Stråkarna i pianosolot tillför mig inget heller.
Annars är det en riktigt cool låt.
Sen var det det där med handtrumman....... :ph34r:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida