Forum > Färdiga produktioner
1up-Mourning
freddy:
Som vanligt tycker jag du postar ofärdiga grejer och du verkar inte ha någon självcensur alls, utan postar precis allt du kommer på. Du har en härlig attityd till musik men jag har svårt ändå att uppskatta något som låter som det jag får ur mig när jag sätter mig oinspirerad och klinkar på ett piano. Jag säger inte att du spelar dåligt eller så, bara att det sällan känns som det ligger något jobb bakom din musik, har du någon tanke bakom det du gör? Eller tar du bara några ackord och klinkar lite för att sedan posta det här?
Jag skulle vilja höra en mer genomarbetad låt av dig.
Sen att du nämner Mozart i samband med denna komposition är snudd på hädelse ;)
1up:
--- Citat från: freddy skrivet 26.01.2008, 16:09:39 ---Som vanligt tycker jag du postar ofärdiga grejer och du verkar inte ha någon självcensur alls, utan postar precis allt du kommer på. Du har en härlig attityd till musik men jag har svårt ändå att uppskatta något som låter som det jag får ur mig när jag sätter mig oinspirerad och klinkar på ett piano. Jag säger inte att du spelar dåligt eller så, bara att det sällan känns som det ligger något jobb bakom din musik, har du någon tanke bakom det du gör? Eller tar du bara några ackord och klinkar lite för att sedan posta det här?
Jag skulle vilja höra en mer genomarbetad låt av dig.
Sen att du nämner Mozart i samband med denna komposition är snudd på hädelse ;)
--- Slut citat ---
Tjenare Freddy!
Uttrycket "oil and water don't mix" har aldrig varit mer aktuellt att använda!? :)
Hur stor andel av de låtar jag gör som kommer upp på KR är inte särksilt intressant.
Finns en djupare tanke och ett bestämt mål med alla inlägg som skrivs här på KR? Bakom kommentarerna av låtar? Det varierar säkerligen betänkligt. Såväl på demoforumen som på de övriga.
Vad trevligt faktiskt att höra jämförelsen mellan hur min låt Mourning låter och hur det kan låta när du oinspirerat klinkar på ett piano. Det gör mig glad.
Det är precis så merparten av musiker gör: Hans Zimmer, Mozart, Williams, Springsteen osv. Det är när man gör musik utan att tänka aktivt som de mest fantastiska kompositioner kommer till världen!
En hel del text skrivs också genom att slumpvis trycka ned tangenter och se vad det bildar för meningar, utan större tanke på slutresultatet. Man avslutar med punkt. och trycker på >>Posta<< ;)
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.01.2008, 16:03:42 ---man bestämmer ju själv när en låt är klar.
och/samt/eller/men
Beauty is in the eye of the beholder.
;)
--- Slut citat ---
Ja, det är så det är! :)
freddy:
ja, det är så dom flesta komponerar musik. Skillnaden i detta fall är att du spelar in det klinket innan själva idén föds, det standardmässiga som inte sticker ut. :)
1up:
--- Citat från: freddy skrivet 26.01.2008, 18:23:18 ---ja, det är så dom flesta komponerar musik. Skillnaden i detta fall är att du spelar in det klinket innan själva idén föds, det standardmässiga som inte sticker ut. :)
--- Slut citat ---
Ja, det får stå för dig. :)
Jag tycker vi löser det här genom att göra en låt tillsammans det låter väl bra.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida