Forum > Färdiga produktioner
1up-Mourning
1up:
limpa.
LÅTNAMN: Mourning
GRUPP: nissen med klaviaturet
GENRE: klink klink
LÅTLÄNGD: 44:6
KOMPOSITÖR: klink klink
PRODUCENT: likewise
EV. MEDVERKANDE: hemliga apan
FORMAT: mpeg layer three
Dividend:
Tyckte itne denna var lika bra osm de andra, lite stelt keyboard spel (skall jag säga :D )...
Sen för mycket dur för den riktigt sorgsna känslan egentligen, fast iofs sånt ligger ju i betraktarens öga. Kanske sång till denna skulle lyfta det hela?
Lyssnat tre gånger nu och det hade kanske funkat bättre med harpa eller nån mjukare piano-plugg?
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.01.2008, 14:15:02 ---Tyckte itne denna var lika bra osm de andra, lite stelt keyboard spel (skall jag säga :D )...
Sen för mycket dur för den riktigt sorgsna känslan egentligen, fast iofs sånt ligger ju i betraktarens öga. Kanske sång till denna skulle lyfta det hela?
Lyssnat tre gånger nu och det hade kanske funkat bättre med harpa eller nån mjukare piano-plugg?
--- Slut citat ---
Skrev den här på improvisation efter jag såg den där filmen om Mozart, ni vet?
Ja, pianoljudet lämnar en del att önska. Harpa låter intressant! Harpa kan göra mycket.
Oj, är spelet stelt, säger du. Herre min je! :P JAg är ju ingen live-kung, det vet ni ju :P, så halkar lite på tangenterna.
Det kan nog vara så att detaljer som de här förhindrar att komma närma den känsla jag har inom mig när jag lyssnar på stycket och filtrerar bort skavankerna.
Tack tack för lyssning och kommeentar. Den var ju alldeles kommentarlös innan stackars låten. :)
Emulator:
tja....stelt, möjligt...men inte så farligt?
Däremot tycker jag inte den är så sorgsen som den är melankolisk och kontemplativ.
Mysig lyssning. Mjukare plugg kanske, men definitivt bara piano som bas, möjligen ljusa stråkar till ;)
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 17.01.2008, 15:33:30 ---tja....stelt, möjligt...men inte så farligt?
Däremot tycker jag inte den är så sorgsen som den är melankolisk och kontemplativ.
Mysig lyssning. Mjukare plugg kanske, men definitivt bara piano som bas, möjligen ljusa stråkar till ;)
--- Slut citat ---
mää, kanske inte så fasligt klumpigt spelat.
åsikten om vad som är sorg resp. kontemplativitet verkar återigen gå¨isådr. :P
piano, stråkar, harpa, hm hm, en del alternativos att leka med. piano har väl fördelen av att vara uttrycksfullt i tonen, harpan mer gudomlig i klangen. stråkar är ju aldrig fel :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida