Forum > Demolåtar

Fidden - Närradio

<< < (2/4) > >>

Fidden:
Tackar för kommentarerna. Ni har så rätt vad gäller oooooh-sången, den ska bak och kanske panoreras lite. Allt sång är inspelat i samma tagning, gick runt lite i rummet och sjöng på olika avstånd. Ville liksom ha med rummet.. Tror inte jag lägger på något reverb just av den anledningen. Men som sagt, lite automatisering av nivå och panorering, så funkar det nog sen.

Trummorna i mitten kände jag behövdes för omväxlingens skull. Kanske ska dras bak ännu mer dock.

tsmalmbe:

--- Citat från: Fidden skrivet 12.03.2007, 11:31:49 ---Trummorna i mitten kände jag behövdes för omväxlingens skull. Kanske ska dras bak ännu mer dock.

--- Slut citat ---

Omväxlingen kanske behövs, men som trummorna är nu blev det lite ljusröd tuggummipop över låten som definitivt inte annars är ljusröd tuggummipop. Och inte skall vara det heller.

Fidden:
usch då... får försöka skräpa till dom lite så att dom blir mer mörkröda åtminstone... Helst vill jag att dom ska drypa lite i olja, men tror inte jag vet hur man gör sånt.

tsmalmbe:
Det är den där fisande hyperaktiva hihatten, tillsammans med den glada melodisnutten som gör det ljusrött. Övergången från minimalistiskt maskinkomp och distsynth är iögonfallande.

Zyan:
Detta var ett nytt steg i ditt sound.

Men för mig som gillar framförallt Norrland är detta ett steg bakåt. För elektroniskt och för mullrigt. Detta låter inte som Fidden, tycker du ska försöka advancera ditt egna popsound som du redan har, inte skapa ett helt nytt.
Detta känns som om du inte är hemma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion