Forum > Demolåtar
Fidden - Närradio
Fidden:
Låtnamn: Närradio
Genre: ?
Status: egentligen jätteslask, men den ligger ganska nära det jag var ute efter...
Låtlänk: närradio
Inte direkt klar, men eftersom det är det första jag lyckats göra på veckor, kände jag att jag var tvungen att dela med mig... Gitarren fungerar inte längre som någon låtskrivarinstrument, så jag får försöka experminetera fram låtarna nu verkar det som, och då blir det såhär.
Efter den låter som ljudtestet som närradion i byn jag kommer ifrån spelade när det inte var något program, fick låten det som arbetsnamn.
Usch, denna kommer jag ångra att jag lade ut imorgon... :ph34r:
Edit: en färdig variant ligger här.
tbruce:
--- Citat från: Fidden skrivet 12.03.2007, 03:05:30 ---Usch, denna kommer jag ångra att jag lade ut imorgon... :ph34r:
--- Slut citat ---
Sparar den på hårddisken... så har jag en hållhake på dej. ;)
Synd att gitarren inte funkar för dej. Det låter ju inte som nån gitarrlåt precis. Trevande och försiktigt. Lite kyligt tycker jag... som att åka bil sent på kvällen med nervevade rutor. Fräsigt med det distade synthljudet.
Lite väl experimentellt kan jag tycka, fast rätt mysigt.
aoly:
Blev ju skönt det här :)
Min enda invändning är att jag gärna hade haft uooooh-sången bortpanorerad och sänkt. Alternativt borttagen, den tillför inte så värst mycket.
I övrigt låter allting verkligen gött! Ge nu fan i att ratta för mycket :lol:
Mikke:
Jag håller med tbruce. Jag gillar det i sin konstighet, avslappadness. Det är väldigt snyggt gjort. Produktionen känns rätt. / Mikke
tsmalmbe:
Trummorna i början är bra. Mera reverb, kompressor och distans på OOUOOUOUOOHHHH!-partiet. Trummorna senare blir för utvecklade/inveckalde, du tappar lite laid-back feelingen.
Annars är det färdigt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida