Kontrollrummet

Diskussion kring mediaspelaren (uppdatering 10.2.2008)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Om jag fastnar för en låt av någon medlem
kan jag då på ett enkelt sätt hitta dennes samtliga uppskickade låtar?
och ex göra en spellista av dem?

Ser nu att man på resp medelms "sida" kan se de senaste inläggen en medlem gjort
Skulle det vara möjligt att på samma sätt se alla demos medlemmen lagt upp?
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:03:26 by tsmalmbe »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Intressant fråge ställning,men jag tror inte att det går..Tsmalmbe har slutgiltiga svaret...
Manuella vägen är nog det som rekommenderas..Tanka ned och sejva..

Mvh
Micael


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Om jag fastnar för en låt av någon medlem
kan jag då på ett enkelt sätt hitta dennes samtliga uppskickade låtar?
Jepp :D
och ex göra en spellista av dem?
Nepp :(




Du går in i "färdiga demon" el. "halvfärdiga demon", sen sorterar du efter författare (genom att klicka på "författare"kolumnen)


Varsågod :)

« Senast ändrad: 09.01.2008, 20:44:00 by david.roennlund »
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad tsmalmbe

Jag jobbar kring det här för tillfället.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
HM
Ja det förstås, men en del kanske man missat tanka ner. Tack!

david.r
Tackar för sorteringstipset!

tsmalmbe
Vad bra, tack för det!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tsmalmbe

Ni kan kommentera här i tråden, detta är en mycket tidig betaversion. Jag jobbar på  det då jag orkar. Ibland kanske det inte fungerar alls, så om ni använder denna får ni skylla er själva.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=player

Jag hoppas kunna göra filtrering per användare, parsera ut lite textinformation i en skild  ruta om låten, parsera ut videon eller bilder som användarna vill visa.

När det är färdigt kommer jag kategoriskt att gå igenom låtarna och fixa bl.a följande
- SKRIKANDE LÅTNAMN
- LÅTNAMN version 7-11 31.12.12 NY MIX --- LYYSNA
- Låtar som helt klart inte är färdiga demon skjutsar jag rakt över till halvfärdiga avdelningen

Men, kom ihåg, allt är preliminärt.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Det går inte att dra i markören till höger för att gå snabbt upp eller ner, utan man måste klicka upprepade gånger ovanför eller under. Är det något som går att fixa...?
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nu vet inte jag om det ska gå att spela med spelaren ännu
men om det ska gå så gör det inte det för mej
eller så är det något jag inte gör?
Men redan dyker det upp låtar man missat - kul!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Nu vet inte jag om det ska gå att spela med spelaren ännu
men om det ska gå så gör det inte det för mej
eller så är det något jag inte gör?
Men redan dyker det upp låtar man missat - kul!


Funkar inte för mig heller :ph34r:

"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad tsmalmbe

Det går inte att dra i markören till höger för att gå snabbt upp eller ner, utan man måste klicka upprepade gånger ovanför eller under. Är det något som går att fixa...?

Troligen inte. Flash-biten är en spelare som kommer härifrån: http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_MP3_Player

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Nu vet inte jag om det ska gå att spela med spelaren ännu
men om det ska gå så gör det inte det för mej
eller så är det något jag inte gör?
Men redan dyker det upp låtar man missat - kul!

Spelaren är i flash och kräver alltså att man har flash installerat för att kunna spela upp.

Windows-flash kan ni hitta här:
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Spelaren är testad på Windows XP med Firefox 2,  Internet Explorer 5.5 och Mozilla 1.7.12. Dessutom har jag en relativt färsk version av flash.

Notera dock att spelaren INTE SPELAR UPP LÅTARNA OM MAN INTE ÄR INLOGGAD!

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Jag får det inte att funka, den spelar inte upp något. Den funkar dock på http://www.jeroenwijering.com

skumt.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag får det inte att funka, den spelar inte upp något. Den funkar dock på http://www.jeroenwijering.com

skumt.
Samma här, spelar inte upp hemma eller på jobbet - däremot spelaren på ovan angiven adress.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tsmalmbe

Berätta gärna alltid browserversion och operativsystem i samband med felen.

Nåväl, jag skall kolla över vissa saker kring spelaren och se om jag gör ändringar på sidan kring rutinerna hur spelaren laddas upp (på Jeroens sida använder han en annan metod för att ladda spelaren, så det är värdefull info att veta att det fungerar för er på hans sajt - tack för det!)

Observera att man bör vara inloggad för att kunna spela upp. Om man inte är inloggad så laddas spelaren upp, den visar alla låtarna, men då man klämmer på "play" så händer inget.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Är det meningen att bara medlemmar (inloggade) skall kunna lyssna?


Utloggad tsmalmbe

Är det meningen att bara medlemmar (inloggade) skall kunna lyssna?

Observera att man bör vara inloggad för att kunna spela upp. Om man inte är inloggad så laddas spelaren upp, den visar alla låtarna, men då man klämmer på "play" så händer inget.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så man bör sluta skicka länkar till Färdiga demon, till sina vänner som inte är musiker?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Spelaren fungerade finfint för mig igår, men inte idag.
Gillar den lilla pilen som leder till demotråden, men tycker den ser ut lite för mycket som en play-pil. Trodde det var där man skulle trycka för att spela låten.
Ska det gå att sortera annorlunda? Typ söka på ett medlemsnamn och få upp alla låtar av den personen? Och sortera efter postningsdatum?
blargh


DåligtGehör

  • Gäst
Är det meningen att bara medlemmar (inloggade) skall kunna lyssna?

Observera att man bör vara inloggad för att kunna spela upp. Om man inte är inloggad så laddas spelaren upp, den visar alla låtarna, men då man klämmer på "play" så händer inget.

Frågan syftade på om det var ett avsiktligt beteende eller ej? Jag trodde att mediaspelaren var något av ett ansikte utåt men det blir det inte om man tvunget måste vara inloggad.


Utloggad tsmalmbe

Så man bör sluta skicka länkar till Färdiga demon, till sina vänner som inte är musiker?

Inget angående rättigheter har ändrats, så det som fungerat tidigare, fungerar också nu.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Frågan syftade på om det var ett avsiktligt beteende eller ej? Jag trodde att mediaspelaren var något av ett ansikte utåt men det blir det inte om man tvunget måste vara inloggad.

OK, förstod fel vad  syftet var. Svaret är att det var meningen att man kan spela dem utan att vara inloggad (lika som man kan dra in en låtlänk i en external  spelare typ Winamp), men av någon orsak så gör spelaren sådana sökningar som inte fungerar om man  inte är inloggad. Det är alltså en sk. "egenskap" för tillfället.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Spelaren fungerade finfint för mig igår, men inte idag.
Gillar den lilla pilen som leder till demotråden, men tycker den ser ut lite för mycket som en play-pil. Trodde det var där man skulle trycka för att spela låten.

Inget har ändrat sen igår angående spelaren. Pilen  fungerar just så att den för till tråden. Man kan koppla  en länk bakom pilen, och nu har jag valt att göra integrationen som så att det öppnas en demotråd.


Ska det gå att sortera annorlunda? Typ söka på ett medlemsnamn och få upp alla låtar av den personen? Och sortera efter postningsdatum?

Det är något som kommer någon vacker dag. Jag vet inte ännu helt säkert hur jag skall implementera detta tillräckligt effektivt. Att sortera enlogt postningsdatum är inte direkt svårt, men  det har jag inte ännu hunnit. Medlemsspecifika spellistor kommer senare.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så man bör sluta skicka länkar till Färdiga demon, till sina vänner som inte är musiker?

Inget angående rättigheter har ändrats, så det som fungerat tidigare, fungerar också nu.


Det jag nämnde har jag iofs aldrig gjort, men det var det första som dök upp ;) Hur är "rättigheterna" ordnade om jag får fråga?`För t ex ett demo som laddats upp här? (Det kanske besvarats i annat sammanhang någonstans?)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Och som en specialfeature kan jag nämna att ni  kan uppdatera era  demotrådar med en ny tag:

OMSLAG: [en address till  en jpg-bild här]

Kolla min Ordinary Day låt både i dess egen tråd och i spelaren för exempel (jag jobbade 3 timmar på parsern för det här, så det är jätteviktigt att alla tycker att dena funtkion är suverän fin och livsviktig..)

Ja, och om ni har förslag kring "top-10" liknande funktioner eller  listor så är det bara att kasta ur sig. Ingen garanti för att det blir gjort, men jag lyssnar på förslag. Att koppla dem till spelare är inte helt enkelt, men inte helt omöjligt - tror jag.


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Det jag nämnde har jag iofs aldrig gjort, men det var det första som dök upp ;) Hur är "rättigheterna" ordnade om jag får fråga?`För t ex ett demo som laddats upp här? (Det kanske besvarats i annat sammanhang någonstans?)

Jag har kodat om en hel kring de här, men grundpirncipen är att icke-inloggade kan inte se filerna i demotrådarna, men om man känner till den direkta addressen så kan man  spela upp demona. Detta för att externa spelare (Winamp) givetvis  behanadlas som icke-inloggade användare, och utan rättigheten att ladda ner filerna direkt skulle inte dessa spelare fungera propert.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Fortfarande problem....
funkar inte under FF2.0.0.11 macosx  10.5.1
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad tsmalmbe

Fortfarande problem....
funkar inte under FF2.0.0.11 macosx  10.5.1

Som sagt, inget  har ändrat sedan igår. Det fungerar på Jeromes sida för dig också, jaah?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Fortfarande problem....
funkar inte under FF2.0.0.11 macosx  10.5.1

Som sagt, inget  har ändrat sedan igår. Det fungerar på Jeromes sida för dig också, jaah?


sorry :ph34r: :ph34r:
hade glömt att kika på Jeromes ... men den funkar....

"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


DåligtGehör

  • Gäst
Nu använder jag winxp, IE 6.0.2900... och flash 9.0.47.0 och det fungerar inte hellur.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
WXP_SP2 WEXPL 6.0 . Java vet jag ej men det funkar inte. Hemma har jag Safari på 10.5 och det funkar inte där heller. Den börjar inte spela. står kvar på 0.00 . / Mikke


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
mac osx 10.4.11
Safari 3.0.4
Spelar inte - står kvar på 0
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Jag får det inte att funka, den spelar inte upp något. Den funkar dock på http://www.jeroenwijering.com

skumt.
Samma här, spelar inte upp hemma eller på jobbet - däremot spelaren på ovan angiven adress.

och här med...

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.1.11) Gecko/20071127 Firefox/2.0.0.11
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad tsmalmbe

Nu har jag lagt in EN SPELARE TILL under top-10 -listan. Den laddas in på samma sätt som spelaren på Jeromes site. Den har samma parametrisering dock som den andra (övre spelaren), så i happy-case borde båda fungera lika.

Nu ber jag ALLA SOM INTE TIDIGARE FÅTT DET ATT FUNKA att testa den NEDRE spelaren, och rapportera tillbaka här i tråden.

Tack för tålamodet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone